Magasin
Slumpa blogg
Topplista

Vanliga frågor
Kontakta oss
Annonsera

Logga inStarta ny blogg
Logga inStarta ny blogg
  • Magasin
  • Topplista
  • Annonsera
  • Info
    • Vanliga frågor
    • Kontakta oss
    • Annonsera
    • Sekretessinställningar
    • Devote på Instagram
    • Devote på Facebook
  • Starta blogg
  • Logga in
  • Kategorier
    • Allmänt
    • Graviditeten
    • Visa alla kategorier
  • Arkiv
    • November2018
    • Augusti2018
    • Juli2018
    • Juni2018
    • Maj2018
    • April2018
    • Mars2018
    • Visa hela arkivet

Hotell Havsbaden och en tur till Eckerö

Herrejösses vad jag är trött. Vi kom hem ifrån en hotellnatt och en tur med Eckerölinjen runt 17.30 ikväll och jäklar vad det tar på krafterna att vara höggravid i värmen och att vara mitt bland huuur mycket folk som helst. Vi klarade oss ifrån regn på båten och det var faktiskt lika varmt och soligt som vanligt den här sommaren. Men det var sjukt skönt med lite regn när vi kom in i Gävle. Det har regnat lite i Storvik sen vi kom hem också men alldeles för lite för vad som skulle behövas egentligen.. 

Hotellet som vi bodde på fredag-lördag var verkligen superfint. Det heter Havsbaden och ligger i Grisslehamn. Som sagt så var det inget fel på själva hotellet eller så MEN JÖSSES vad de har att jobba vidare med inom servicen och så.. Till att börja med stod det på hemsidan att incheckningen sker från 15.00 och på vår bokningsbekräftelse stod det 16.00. Vi var där typ 15.40 och fick börja med att stå i kö för att få komma fram till disken. Detta tog sjukt lång tid och det var inte smidigt direkt, trots två personer i receptionen. När vi väl kom fram till tjejen som satt bakom disken (typ 20 min senare) fick vi höra att ''ni får ge rummet lite tid för det är inte färdigstädat än''. När jag då frågade hur lång tid det kunde ta ungefär hade hon ''iiingen aning men jag kan ge er rumsnyckeln så kan ni gå dit och titta om en stund''. Vi fick snällt gå till terassen och vänta i oviss tid och David köpte en öl. Efter 40 minuter gick vi till rummet. I korridoren till vårt rum såg det bokstavligen ut som ett helvete. Alltså.. det var disk, handdukar, gamla fruktbrickor med jordgubbsrester kvar o.s.v. Det såg ut som om de hade börjat städa i varje rum men bara plockat ur allt gammalt och lagt det utanför rummen. Inne i vårt rum hade de nog inte ens tittat in.. Sängen var som ''ihopkastad'' med kuddarna och överkastet huller om buller och det var sopor, disk och gamla handdukar från de förra gästerna. Där tappade jag tålamodet och tänkte att det var lugnt att vi fick vänta på rummet en liten stund men verkligen inte en timme på ett OSTÄDAT rum. Vi gick tillbaka till receptionen och fick stå i kö igen och fick till slut prata med en annan tjej. Jag berättade att vi inte trodde att de städat vårt rum och att t.ex. sängen såg obäddad ut. Hon lovade att prata med någon som var ansvarig för städningen och rummet skulle prioriteras. Vi skulle få komma in igen om ca 15 minuter. Jahapp, skönt med en tid den här gången i alla fall, tänkte jag. 

Vi gick tillbaka till terassen och väntade en kvart för att gå tillbaka till rummet igen. Vi ville såklart komma in och lämna våra saker som vi fick släpa omkring på och göra oss klar för att gå ner till spat. Tror ni det var städat den här gången? Nä. Men sängen var ju ''bäddad'' i alla fall. Ingenting annat hade ändrats och nu var det inte direkt kul att gå tillbaka till den stackars tjejen i receptionen. Det är ju aldrig kul att klaga och jag kände mig som en riktig gnällkärring, men faktiskt så ska rummet inte se ut som att någon annan bott där alldeles nyss och det ska framförallt vara RENT. Inte ens en handduk hade blivit bytt. Jag visade bilder för receptionisten och behövde nästan inte säga något alls förens hon tagit tillbaka våra kort och vi blev uppgraderade till ett större och finare rum. Verkligen jättesnällt att vi fick den möjligheten och det är ju verkligen inte tjejen i diskens fel men två timmar gick förlorade p.g.a. allt krånglande. 

När vi kom till korridoren till det nya rummet såg det exakt lika illa ut där- barnmatsburkar, disk, handdukar, lakan o.s.v... 

Det nya rummet var i alla fall fint och jag tror att vi fick en minisvit. Högt i tak var det också :) 
Spat var också jättefint och det är verkligen inget att klaga på med det. Det var öppet 9-00, det finns en bar och var supertrevligt. 

Vi köpte Wästerbottenspizza till middag och jag beställde en utan lufttorkad skinka. Ut kom min pizza, ganska snabbt. Lika snabbt kom han som gjort den tillbaka och tänkte ta den för att han glömt att ha på skinka. Jag förklarade att det var så jag beställt den och han såg mest brydd ut och gick tillbaka igen.. Pizzorna hade kunnat gräddats minst 5 min till då de var väldigt degiga. Trött på att klaga orkade jag inte säga till igen. 

När vi imorse skulle checka ut och gick ner till receptionen igen satt det en ny kvinna där. Jag blev fruktansvärt irriterad då hon satt och pratade med en kollega bakom henne som verkligen inte kan ha missat att vi stod framför henne som hennes gäster? De skrattade och David fick avbryta med att säga hej och för att sen inte ens få ett hej tillbaka av henne. Pinsamt. Han fortsätter med att säga att vi vill checka ut och hon frågade vilket rumsnummer vi hade. Inte ens en fråga om hur vi haft det eller något mer. Nä, tack och hej tänkte jag och gick ut. Otroligt nonchalant personal där i disken på morgonen. 

Ojoj, vad långt det blev men va skönt att avreagera sig lite. Jag tycker att det viktigaste är servicen och renligheten på ett hotell. Det har visserligen bara varit öppet i två veckor ungefär men någon borde ju fundera på hur t.ex. städningen egentligen fungerar då det runt 20-tiden på kvällen verkade vara färdigstädat. Jag syftar då på att det är ganska sent.. 

I alla fall så har jag haft två trevliga dagar och det har varit skönt att komma iväg på något. En orkar inte så värst mycket nu kan jag säga! Jag är helt slut och funderar på att gå och lägga mig faaast det är lördag och klockan inte ens är elva än. David fick någon impuls och är ute och tvättar bilen, haha. 

Imorgon är det ÄNTLIGEN Winnerbäck i Furuvik. Som jag längtar! 
Godnatt! 

28 juli 2018 kl 20:34
0kommentarer

Hotell Havsbaden och en tur till Eckerö

Herrejösses vad jag är trött. Vi kom hem ifrån en hotellnatt och en tur med Eckerölinjen runt 17.30 ikväll och jäklar vad det tar på krafterna att vara höggravid i värmen och att vara mitt bland huuur mycket folk som helst. Vi klarade oss ifrån regn på båten och det var faktiskt lika varmt och soligt som vanligt den här sommaren. Men det var sjukt skönt med lite regn när vi kom in i Gävle. Det har regnat lite i Storvik sen vi kom hem också men alldeles för lite för vad som skulle behövas egentligen..  Hotellet som vi bodde på fredag-lördag var verkligen superfint. Det heter Havsbaden och ligger i Grisslehamn. Som sagt så var det inget fel på själva hotellet eller så MEN JÖSSES vad de har att jobba vidare med inom servicen och så.. Till att börja med stod det på hemsidan att incheckningen sker från 15.00 och på vår bokningsbekräftelse stod det 16.00. Vi var där typ 15.40 och fick börja med att stå i kö för att få komma fram till disken. Detta tog sjukt lång tid och det var inte smidigt direkt, trots två personer i receptionen. När vi väl kom fram till tjejen som satt bakom disken (typ 20 min senare) fick vi höra att ''ni får ge rummet lite tid för det är inte färdigstädat än''. När jag då frågade hur lång tid det kunde ta ungefär hade hon ''iiingen aning men jag kan ge er rumsnyckeln så kan ni gå dit och titta om en stund''. Vi fick snällt gå till terassen och vänta i oviss tid och David köpte en öl. Efter 40 minuter gick vi till rummet. I korridoren till vårt rum såg det bokstavligen ut som ett helvete. Alltså.. det var disk, handdukar, gamla fruktbrickor med jordgubbsrester kvar o.s.v. Det såg ut som om de hade börjat städa i varje rum men bara plockat ur allt gammalt och lagt det utanför rummen. Inne i vårt rum hade de nog inte ens tittat in.. Sängen var som ''ihopkastad'' med kuddarna och överkastet huller om buller och det var sopor, disk och gamla handdukar från de förra gästerna. Där tappade jag tålamodet och tänkte att det var lugnt att vi fick vänta på rummet en liten stund men verkligen inte en timme på ett OSTÄDAT rum. Vi gick tillbaka till receptionen och fick stå i kö igen och fick till slut prata med en annan tjej. Jag berättade att vi inte trodde att de städat vårt rum och att t.ex. sängen såg obäddad ut. Hon lovade att prata med någon som var ansvarig för städningen och rummet skulle prioriteras. Vi skulle få komma in igen om ca 15 minuter. Jahapp, skönt med en tid den här gången i alla fall, tänkte jag.  Vi gick tillbaka till terassen och väntade en kvart för att gå tillbaka till rummet igen. Vi ville såklart komma in och lämna våra saker som vi fick släpa omkring på och göra oss klar för att gå ner till spat. Tror ni det var städat den här gången? Nä. Men sängen var ju ''bäddad'' i alla fall. Ingenting annat hade ändrats och nu var det inte direkt kul att gå tillbaka till den stackars tjejen i receptionen. Det är ju aldrig kul att klaga och jag kände mig som en riktig gnällkärring, men faktiskt så ska rummet inte se ut som att någon annan bott där alldeles nyss och det ska framförallt vara RENT. Inte ens en handduk hade blivit bytt. Jag visade bilder för receptionisten och behövde nästan inte säga något alls förens hon tagit tillbaka våra kort och vi blev uppgraderade till ett större och finare rum. Verkligen jättesnällt att vi fick den möjligheten och det är ju verkligen inte tjejen i diskens fel men två timmar gick förlorade p.g.a. allt krånglande.  När vi kom till korridoren till det nya rummet såg det exakt lika illa ut där- barnmatsburkar, disk, handdukar, lakan o.s.v...  Det nya rummet var i alla fall fint och jag tror att vi fick en minisvit. Högt i tak var det också :) Spat var också jättefint och det är verkligen inget att klaga på med det. Det var öppet 9-00, det finns en bar och var supertrevligt.  Vi köpte Wästerbottenspizza till middag och jag beställde en utan lufttorkad skinka. Ut kom min pizza, ganska snabbt. Lika snabbt kom han som gjort den tillbaka och tänkte ta den för att han glömt att ha på skinka. Jag förklarade att det var så jag beställt den och han såg mest brydd ut och gick tillbaka igen.. Pizzorna hade kunnat gräddats minst 5 min till då de var väldigt degiga. Trött på att klaga orkade jag inte säga till igen.  När vi imorse skulle checka ut och gick ner till receptionen igen satt det en ny kvinna där. Jag blev fruktansvärt irriterad då hon satt och pratade med en kollega bakom henne som verkligen inte kan ha missat att vi stod framför henne som hennes gäster? De skrattade och David fick avbryta med att säga hej och för att sen inte ens få ett hej tillbaka av henne. Pinsamt. Han fortsätter med att säga att vi vill checka ut och hon frågade vilket rumsnummer vi hade. Inte ens en fråga om hur vi haft det eller något mer. Nä, tack och hej tänkte jag och gick ut. Otroligt nonchalant personal där i disken på morgonen.  Ojoj, vad långt det blev men va skönt att avreagera sig lite. Jag tycker att det viktigaste är servicen och renligheten på ett hotell. Det har visserligen bara varit öppet i två veckor ungefär men någon borde ju fundera på hur t.ex. städningen egentligen fungerar då det runt 20-tiden på kvällen verkade vara färdigstädat. Jag syftar då på att det är ganska sent.. I alla fall så har jag haft två trevliga dagar och det har varit skönt att komma iväg på något. En orkar inte så värst mycket nu kan jag säga! Jag är helt slut och funderar på att gå och lägga mig faaast det är lördag och klockan inte ens är elva än. David fick någon impuls och är ute och tvättar bilen, haha.  Imorgon är det ÄNTLIGEN Winnerbäck i Furuvik. Som jag längtar! Godnatt! 

Föregående inlägg

Lilla hjärtat

Nästa inlägg

I bilen på väg till Rättvik

Till bloggens startsida

cholgersson