Reflektion och metakognition hjälper elever att självregulera
Även för distanselever kan distraktion i ditt hem vara ett extra hinder, men att få elever pausa för att replikera kan hjälpa dem att kontrollera och utvärdera. Zavacki, som instruerar hybrid på senare tid, lade nyligen till reflektionsfrågor som en del av studenternas veckorapporter. Denna bit av metakognition har länge varit ganska värdefull för att få dem att känna, vara mycket mer introspektiva och kanske titta på hopp om nya förfaranden.På den senaste webbplatsen delar Laura Ansteatt, teamledare på Frameworks, att hon hittat att frågesportar om temperament verkligen är vanliga med elever bara för att de uppskattar att lära sig mycket mer om själva såväl som sina kamrater. Märkligt nog började vissa högskolestudenter att dilemma oavsett om de hade positionerats i "rätt" klassificering eftersom de utforskade de olika styrkorna och frågorna för varje individualitetstyp.Hon utnyttjade chansen för att klargöra hur oavsett ålder eller arbetserfarenhet i livet, att reflektera över våra speciella utmaningar kan vara svårt, ändå att självmedvetenhet kommer att vara den första åtgärden för att förstå oss själva, förstå och stiga. hong kong universities"När vi väl har erkänt våra styrkor och svårigheter kan vi lära oss att använda dessa egenskaper på bästa sätt", instruerade hon eleverna. ”Denna självmedvetenhet kan också resultera i uppnåbara ansträngningar för att hantera oss själva och vad vi ser som svagheter.”I själva verket använder undervisningsmetoden i Yale Center för psykologisk intelligens akronymen HÄLSA med den skickligheten att vi generellt sett är i stånd att känna igen, ha förståelse för, märka, uttrycka och kontrollera våra känslor, klargör Cipriano.Rikta runt ledningenModelleringsbeteende för högskolebarn är faktiskt en kritisk aspekt i deras lösning, beskriv både Zavacki och Reed.Specifikt för den förklaringen fokuserar verksamheten vid Yale-centret på den sociala-emotionella studien av dina vuxna inom området och lärarna eftersom de är medkonstruktörer av information i den miljön, konstaterar Cipriano.dynamic classroomHon betonar att arbetet inte stannar med föreläsare och uttrycker: "Det är viktigt för ledarskapet att ta en position i social-emotionell förståelse som en sak som är avgörande i huvudundersökningen, inte bara undersidan uppåt."Hon klargör att för att studenter ska kunna tänka sig att utvidga sin social-emotionella kompetens måste ledningen rikta sig mot akademikernas psykosociala välbefinnande och välbefinnande så att de verkligen känner att de är lätt tillgängliga att undervisa Det. För att detta ska kunna ske borde du verkligen betona ledarna såväl som deras psykosociala allmänna hälsa och välbefinnande."Annars resulterar det bara i att vara en sak till som inte klibbar och det är den slutliga motsatsen till vad individer i SEL-disciplinen vill ske med social-emotionell förståelse."