Ikea.

Igår kväll så gick vi som sagt till Frida och Thea och åt middag. Frida hade varit jätte duktig och gjort massa tapas! De var smörknyten med ost och honung, mozzarella, serranoskinka, pizza slicar, sötpotatis, dadlar inlindade i bacon, baguette med brieost och Philadelphia. Jätte gott var det! Så vi åt tillsammans och prata massa. Sen gick vi hem. Jag förberedde mig lite inför idag och sen körde jag ett tabata pass. Sen sov jag. Idag blev vi upphämtade 07.50, så tidigt! Helt slut. Jag och Nikolin blev upphämtade utanför Office. Vi åkte sen till några olika hotell och hämtade upp gäster. Hade totalt 23 gäster. Det är ändå rätt lagom. Tycker när de börjar gå upp mot 26 att det blir för mycket. Då blir det svårt att hålla koll på alla. Det var svårt redan nu, man kom inte ihåg exakt hur alla såg ut. Vissa kände man inte igen. Men de va ändå rätt lätt att få med sig alla överallt. Men som när jag var på Mallis och hade 30 gäster, de va inte kul. De blev för många. Så 23 var bra. Vi började utflykten som vanligt med ett stopp i Arguineguin, där vi gick på marknaden. Sen åkte vi till Mogán. Och jag känner att jag kan prata mer och mer. Blir ju mer bekväm. Så på väg till Mogán pratade jag mer än vad jag gjorde sist. Började prata om vissa saker som jag egentligen skulle pratat om på hemvägen, för att ha mer att säga. I Mogán så åt vi lunch. Lika gott som vanligt! Super mätt. Sen åkte vi till hamnen i Mogán, väldigt mysigt. Jag och Nikko satte oss på en restaurang och fika. Sen tog vi färjan till Puerto Rico och sen åkte till alla hotell. Då hade jag letat upp mer annan information att säga på hemresan. Så jag pratar mer och mer och kommer nu behöva uppdatera manuset igen. Det är de som är så bra att köra en utflykt flera gånger. Då vågar man säga mer och kommer på nya saker att säga! Och gruppen jag hade idag var jätte bra. Alla var i tid överallt, alla hängde med hela tiden, ingen klagade, ingen ställde jobbiga frågor. Ibland kan ju vissa gäster hamna på efterkälken för att de har problem att gå eller liknande och då blir de ju svårt att hålla koll på alla, men inte idag. Alla hängde på bra! Så det var jätte skönt. När alla hoppa av bussen så verka alla jätte nöjda också och tacka så mycket för dagen. Fick till och med dricks av en gäst, hehe. Så gullig! Jag och Nikko kom iallafall hem vid 17.00. Då åkte vi först för att möta upp Frida eftersom jag skulle ta över service telefonen. Sen åkte vi äntligen till Ikea!! När man har utflykt så jobbar man ju inte kväll så det är typ ända möjligheten att åka till Ikea. De stänger ju 22.00 och vi bor 30 minuter ifrån. Så jag och Nikko åkte till Ikea. Köpte massa grejer till lägenheten. Köpte rosa handdukar, blomma, fast, ljus, duk och lite mer. Så hade typ ångest. Hade klump i magen när jag gick där. För samtidigt som jag ville köpa allt så ville jag inte lägga för mycket pengar! Det är ju lixom inte mitt boende på heltid utan bara nu när jag jobbar här. Då vill man inte köpa nå onödigt som man ändå inte kan ta med hem. Men samtidigt vill man göra det hemtrevligt och mysig hemma så man trivs. Haha så gick jag runt och tänkte hela tiden. Men blev ändå att jag köpte en hel del och la en hel del pengar. Men men så kan de va! Vi kom hem från Ikea vid halv nio. Så de har vart en bra heldag! Först mysig utflykt sen äntligen Ikea. Imorgon blir de upp tidigt för att hålla depature, sen vara på flygis och sen hålla arrival. Plus att jag har service telefonen.