det verkar ha hänt IGEN

Det händer inte ofta, men det händer. Och varje gång det händer är en gång för mycket. Nu verkar det som att ett paket har försvunnit på posten IGEN. Det är så himla tråkigt. Får mig att bara känna mig less på allt. För något år sedan cirkulerade en bild på nätet med en postnord-leverans slängd i diket. Personligen känns den bilden inte heelt otrolig.. Jag skickar alltid mina paket via posten/förköpet på Coop Forum. Dom väger, sätter frimärken och postar sen paketet. Vad som händer sen är alltid ovist tills mottagaren hör av sig och säger att det kommit fram. Men ibland blir det tyvärr inte så :( Jag tycker det är så himla svårt. På min säljsida skriver jag tydligt under "infobilden" att jag inte tar något ansvar för postens slarv. Men ändå?! Det känns inte kul alls att en kund som betalt för något inte får sin vara. Jag själv hade som kund kännt att det hade vart Fruktansvärt snörpligt. Som att slänga pengarna i sjön.Tidigare (det har hänt 3ggr det senaste året) har jag antingen satt tillbaka pengarna eller gjort en ny produkt och skickat gratis. Men det blir lixom inte helt rätt det heller?! Då går jag 100% back. Hur löser man det på bästa sätt?! Vem har rätt och vem har fel (jo posten är uppenbart den som gör fel)? Vem ska stå för vad?  Absolut. Man kan skicka rekommenderat för att garantera att det kommer fram. "Skickar du något av värde" brukar dom fråga mig. Alltsåå... även om det hade vart ett brev till min morfar hade det vart nått av värde. Annars hade jag väl inte brytt mig om att skicka det? Men hur kan det inte räcka att man betalar "vanlig" frakt för att kunna vara säker på att det kommer fram?!  Om jag ska skicka tillexempel en napphållare vanligt kostar det 7kr. Rekommenderat 77kr. Det är lixom inte rimligt för en napphållare jag sålt för 80kr.  En napphållare är dock den lättaste dealen att lösa. 80kr är inte så mycket och den tar heller inte så lång tid att göra. Värre är det om det är en mobil eller en giraff. Där snackar vi 56kr vs 126kr i frakt. Och de e med rätt saftigt varesig det är jag eller kunden som står för frakten.. Så.. vad sjutton gör man?! Kanske får jag helt enkelt börja köra ut paketen själv..