Air bnb
Vi har ju sedan sju månader haft en resa nu i vinter inbokad till Mauritius. Vi bokade ett superfett hus och betalade - sedan efter någon månad fick vi ett mail där värden sa att han fått ett bättre erbjudande och vill avböja oss. Tyvärr hade vi redan betalt och såklart ville vi ju inte få tillbaka pengarna och stå utan boende. Efter några veckor avbokade han trots allt av "personliga skäl" så 5 månader innan avresa stod vi utan boende. Vi fick 10% av det vi betalat till förfogande av airbnb till nästa hus vi hittade.Vi hittade ett betydligt sämre hus men bokade och betalade det mest för att hus går åt som smör i solsken där borta. Därför var vi ute i god tid, dels för att inte betala en förmögenhet och för att ha särart boende. Finns ju många lägenheter att hyra men vi vill gärna ha hus med egen pool nära stranden. För någon dag sen fick vi ett mail där nya värdens hus brunnit ner?? två veckor innan avresa. Så nu står vi utan boende och airbnb är inte sådär överdrivet hjälpsamma då de erbjuder "liknande objekt" lägenheter som inte ens fan själv skulle bo i. De husen som går att jämföra med kostar tre gånger så mycket som vi först betalade. Jag kommer såklart inte ge mig. Airbnb ska betala mellanskillnaden och jag är ihärdig som fan. Så hela dagen har jag suttit i mailkontakt och telefonkontakt med handläggare och managers på airbnb...