Det är väl inte mitt fel i detta??
God kväll! Idag blev en turbulent dag. Jag har fortfarande inte fått min leverans så jag valde att åka inom blomsterlandet för att se om dom hade perenner inne (främst 5 för 199kr). Jo visst de hade dom. Jag plockade på mig 15st av dessa och frågade personal om dom kunde hjälpa mig ångra min beställning. ”Det är kundservice på hemsidan du måste kontakta då” får jag som svar. Sagt och gjort så ringer jag kundservice en kvart innan telefontiden stänger. När det är min tur har klockan precis slagit 16.00. Jag får som svar att min order inte går att avböja då den redan är packad och ska skickas imorgon. Hitintills har jag alltså fått senaste infon i onsdags att varorna ankommit till lagret. Men enligt min information på mail och vid beställning så skulle dom anlända till bitik/utlämningsställe senast Fredag. Eller hur tolkar ni detta?? När jag beställde Tis 1/4 på kvällen (då räknar jag från Onsdag) så skulle det ta 7-9 dagar och det Stog inget om att det bara gäller vardagar. För dessutom sa han i telefonen på kundservice att min order kommer skickas imorgon (Söndag) och då borde dom alltså sköta leveranser på helger om ni hänger med på hur jag menar. I min mail dessutom så står de att min prder kommer skickas den 8/4 (Tis), vilket den verkligen inte gjorde. Jag fick första uppdateringen på att ”varprna är beställda av leverantör” och ”din order har ankommit till terminalen” i Onsdags som sagt. Redan där är de försenat. Det som stör mig mest är att jag kan inte avbryta ordern och för att fortsätta historien så stog jag alltså i affären med min vagn full av perenner och honom i telefon när jag ser att butiken låser dörrarna ut. Jag har alltså inte alls i huvudet att butiken stänger 16.00 idag för att det är helg. Så där står jag med en order på över 800kr som inte går att avbryta och växter för 600kr som jag tvingas betala för. Det alternativet jag fick av honom i telefonen var att ”de du kan göra är att skicka tillbaka leveransen och betala 150kr i fraktavgift”. Aa jo fast DET ÄR VÄL INTE MITT FEL ATT NI ÄR FÖRSENADE? Ska JAG behöva stå för de då?? Knappast. Jag la på och fick springa till kassan. Nu är min tanke att ringa kundservice imorgon vid 10.00 när dom öppnar för samtal och kräva att dom stoppar leveransen eller få en fet rabatt för att DOM gjort fel. Jag tänkte först allt jag kunde gjort annorlunda och att de va ”typiskt mig” och mitt fel. Men faktum är att jag har rätt i denna situation. Dom är sena ute och jag ska ha gottgörelse på nått sätt. Här gäller det att våga stå på sig. Jag har absolut inte råd att stå för båda blomster paketen. Det blev i alla fall tillslut att jag kom hem och bara fixade allt i landet. Det blev ingen överraskning för mamma för hon va hemma hela tiden. Men helt ärligt så va jag trött på hela min ide som bara blev pannkaka hela tiden.Nu vill jag bara att blommorna ska hinna växa till sig denna sommaren så det kan blomma nått sånär detta året för att mamma ska få en godkänd mors-dag present detta året. Imorgon återkommer jag med hur samtalet gick och om nått annat skulle dyka upp mitt i allt.Godnatt för idag.