Färgscheman, plancher, e-kalendrar, manuella kalendrar.
I mitt jobb gäller det verkligen att kunna planering. "Planering is key", som S hade sagt. Jag har alltid älskat allt vad planera & koordinera heter, men det tas verkligen till en helt ny nivå här på SECO. Man får prova sig fram mer än en gång för att hitta det som funkar för sig själv. Det gäller att på något sätt ha en övergripande koll på 92 skolor, samt en bra detaljkoll på varje möte, samtal, presentation, utbildning och målsiffra. Det är kombinationen övergripande och detaljerad som inte alltid går hand i hand. Att göra en veckovis planering är inga problem, men att göra en årsplanering för övergripande koll och veckoplaneringar som konkretiserar det som årsplaneringen säger, det är banne mig inte alltid lätt. Systemet just nu är: Google Calender Manuell A5-kalender från Moleskine Terminsvis to do-list i ett Word-dokument Planch med övergripande koll på alla skolor Post its (kärlek made of paper. Jag ÄLSKAR post its) Excel-to do-list som benar ut varje målsiffra och vad som ska vara uppnått från vecka till vecka. Det senaste verktyget, excel-dokumentet, är det nyaste i samlingen. Komponerat senast i förmiddags och gällande fr.o.m. måndag nästa vecka. Nu hoppas jag att det kommer funka finfint och ge mig 100% koll. Excel Google Calender Google Calender