semestertrippen

Ber om ursäkt för att inlägget har dröjt. Vi kom hem från vår tripp sent på torsdag kväll och jag har njutit av semestern och jag antar att ni gör detsamma.  Vi startade iaf tidigt på söndag morgon för att åka ner mot Jönköping där vi hade en första natt inbokad. Efter vägen så stannade vi i Norrköping och spelade aqua golf innan vi fortsatte till Söderköping för ett glasstopp och en kik på slussen vid götakanal. Vi hann även med Brahehus och Gränna på vägen ner. Vi kom ner till Jönköping på kvällen och vi svirade bara om och gick ut och letade middagsställe.  På måndagen så åkte vi ner mot Halmstad där vi hade två nätter bokade. Samma dag som vi kom ner så strosade vi lite på stan innan vi hyrde cyklar och cyklade mot Tylösand, det tog 30 min och var verkligen perfekt. Vi tog ett glas på hotellet där, spelade minigolf på en camping i närheten och avslutade med middag vid havet innan vi begav oss hem till Halmstad igen.  Tisdagen spenderade vi i Båstad. Åt på Pepes Bodega men tråkig nog var deras pizzaugn trasig, dem är i princip känd för sin pizza har vi förs. Vi gick runt och kikade, kollade i lite outlets på vägen till Halmstad. Vi spenderade kvällen med att kolla i affärer och leta en trevlig resturang för middag.  Vi checkade ut tidigt på onsdagen för att åka mot Göteborg och vår sista natt. Vi stannade i Falkenberg på vägen och kollade in det fina hotellet där vid stranden. Vi bodde sedan på Treetop Spa Hangout & Hotell i Göteborg så var en bit utanför stan. Det var perfekt att ta bussen in till stan och tillbaka. Vi gick på stan i Göteborg och på tisdag vid lunch åkte vi hemåt. Vi körde hela vägen hem därifrån utan stopp efter vägen förutom middag.