Lefkas, 2017

Nu när det är grått och trist ute längtar jag så himla mycket tillbaka till solen och värmen <3 I somras var jag och Omar i Grekland, Lefkas i 2 veckor. It was fabulous! Delar lite bilder ifrån våran semester! Titta bara på denna bild!! Vattenmelon på en strand, finns fan inget bättre!! Stränderna var magiska!! Dock låg de mest populära på andra sidan ön, men vi hade en hyrbil (tacka gud för den) så vi åkte runt över hela ön och såg alla delar av den <3 Gamla bettan! Blev en liten extra kostnad såklart då vi hyrde bilen under båda de två veckorna vi var där. Men det var SÅ värt det. Då det knappt fanns någon kommunaltrafik, och man blev liksom inte fast på hotellet utan kunde åka när man ville, vart man ville. En sådan frihet! Det bästa var en dag då vi skulle åka till andra sidan ön till en utav de populära stränderna, och råkade köra en annan väg som gps:en visade, upp i bergen.. och vi körde fel. Vi snurrade runt ett bra tag men det är sådana gånger man liksom inte blir arg av att man kört fel då man får se så mycket nya platser som man aldrig annars skulle ha sett. Vi hamnade i en as liten by uppe i bergen där ingen kunde engelska, det var bara så underbart! Och maten ska vi inte ens tala om, fantastisk!! även deras fisk <3.. Här var vi på en utav de populära stränderna, den ni såg högst upp i inlägget. Afiofili Beach. Den minsta stranden utav de alla, men det var min favorit. Helt turkost & kristallklart vatten. Utsikterna på ön var också alldeles amazing! Även om de var svåra att fånga på bild. Älskar denna baddräkt fortfarande! Super smickrande på mig som är har lite rundare form tycker jag. Finns den kvar till sommaren ska jag beställa den i flera färger! Har för mig att jag beställde den på bubbleroom :) Näst sista dagen bestämde vi oss för att använda upp våra sista pengar och hyra en liten motorbåt och utforska ön med. Det är också en sådan grej som var SÅ värt! Vi var nära på att inte göra det först, men insåg att det ändå skulle vara en sådan upplevelse. Ångrar det INTE. Vi åkte runt en del av ön samt andra öar intill och stannade vid olika platser och stränder som vi innan inte sett. Fantastiskt <3Jag tog övertaget över båten och körde mestadels, såå kul! Men när vi skulle hemåt igen blev det typ värsta stormen och as stora vågor. Lite läskigt där ett tag. Men det gick bra ändå!Åhh vill verkligen tillbaka nu när jag ser dessa bilder!!Reste ni någonting förra året? :)Puss & Kram