Underbart är kort

Hallå! Ja då var man hemma igen. Det var minst sagt en kort resa men dock så innehållsrik! Jätte roligt att få hänga med min kusin Amanda igen och hennes mamma Monica. Vi alla fyra hade riktigt trevligt och massa kvalitetstid! I lördags vaknade jag runt 6.30 USA tid. Låg och bloggade tills dem andra vaknade runt kl 07.00! När vi var färdiga och klara gick vi ut på stan mot frukosthaket Twohands! Nyc skyline i morgonljusPasserade detta! Vi tog en skön promenad från World Trade Center till restaurangen på Mottstreet. Där ropade jag in en matcha latte! Matcha är för dem som inte vet ett exklusivt japanskt grönt te som japanerna bjuder på vid finare tillfällen. Det smakar väldigt grönt och är, enligt Renée Voltaire själv, mer än hälsosamt! Dem andra tog varsin kaffe! Vi var vrålhungriga och beställde in allt vi var sugna på! Jag tog bland annat en avokadosmörgås, en acaibowl och en juice på äpple, rödbeta, morot och ingefära. Mums.Twohands var ett riktigt mysigt idylliskt cafe! Finns en restaurang av dem också som låg ca 5 minuter bort. Tror stället är australienskt och dem hade riktigt trevlig personal som på alla ställen i ny! Hit måste ni gå! Dreggel etc.För att slippa en Swetty Upper lip (citat från film för dem som inatt fattar) tog vi en taxi uptown. Närmare bestämt till the metropolitan museum. Där tjejerna i gossip girl brukar sitta i trappan och äta lunch! Amanda, min kusin, är ett gossip girl fan.Här har ni mig i trappan utanför museumet! I klänning från hm, solglasögon från rayban, skor stan Smith och väskan från Rebecca Minkoff men det vet ni ju redan :) Vi vandrade ner och igenom central park! Bakom mig ser ni the boathouse som är en restaurang väl värd ett besök. Dock lite turistig!Vi hörde på magiska gatsångare och höll på att smälta bort i den 33gradiga värmen.Mamma åkte hem och sov medan vi andra skulle ätit på hamburgarhaket blacktap, men det var Pytte Pytte Litet så vi tog en restaurang intill som hette Pera! Dem hade libanesisk mat! Vi beställde in deras Meze! Det var dödligt gott! Sedan var det dags att röra sig tillbaka till hotellet och packa ihop för att åka hem! På flygplatsen bunkrade vi upp med godis och hoppade på flyget! Tack tack tack mamma för att jag fick följa med och tack Monica och Amanda för att ni är bäst och tack nyc för att du finns! Nu ska jag gå av Arlanda express och springa hem till Lars. Gud vad jag saknat honom! Puss å kram