Sista dagen

Hallå! Är just hemkommen från en liten promenix som jag startade dagen med och har just ätit frulle som jag tänkte lägga upp om en stund! Men nu till Italien! I lördags var det alltså vår allra sista dag där och vi kände att vi borde turista lite. Så efter frukost begav vi oss med tunnelbanan mot Vatikanen! Vi åt det här till frukost. Vi fick feeling igen när vi gått förbi matmarknaden så vi köpte en låda med mangos och en fet avokado. Dock orkade vi inte allt och avokadon var mjölig.. Blä. Men mangon var asamegagod. Skalade en med händerna och åt som ett äpple, men det tog vi inte bild på för det var alldeles för grisigt. När vi var mätta och glada så packade vi ihop våra saker på rummet och checkade ut.Tog ett tag för oss så när vi äntligen kom fram till Vatikanen var vi ashungriga och stannade till för lunch. Lars var lite bakis från dagen innan och kände att pizza var det ända rätta valet.Jag åt prosciutto med melonOch en capresesallad! Konstig nog har jag typ förätit mig på mozzarella och prosciutto och mår alltså illa när jag ser dem här bilderna. Men minns att jag njöt som bara den just då :) Sedan kom vi äntligen hit! Stod i kö en stund och kom sedan in i kyrkan! Kolla mäktigt!Jag var tvungen att köpa en ful sjal för att täcka knäna som man tydligen inge fick visa i kyrkan. Så i mitt heligaste moment någonsin var jag ful. Forgive me father for I have sinned.Man fick förövrigt absolut inte fota i kyrkan heller. Men det gjorde alla. Grupptryck. Kände smutsigt och spännande på samma gång. Om jag ska vara ärlig ville jag bara springa därifrån när vi var ute. Jag hatar att turista. Det gör bokstavligen ont i kroppen. Tror att det kan ha att göra med alla mina resor med familjen under min uppväxt. Är såklart jätte tacksam för att jag har sett så otroligt mkt innan jag ens var 12 typ allt mellan Jordanien, Libanon, Petra, Damaskus & Machupichu osv men att gå runt och titta och lyssna och titta och vara tyst och titta igen ger mig panikkänslor och allt jag vill göra är att skrika och springa därifrån. När man var liten ville man ju bara sola och bada som alla andra kompisar gjorde på sina familjeresor. Men det är väl bara att lära sig för turista vill man ju göra i framtiden :) Vatikanen var iallafall jättecoolt å mäktigt å vackert! Sp glad att vi åkte dit!!!Men vill verkligen inte låta otacksam nu utan bara förklara min relation till turistande hehe. Så TACK MAMMA OCH PAPPA, och för att ni stod ut med mig :) ♥ Efteråt gick vi och drack stora cappuccinos. Vandrade runt på stan och åt sedan vår sista goda italienska pasta innan det var dags att bege sig till hotellet för att åka till nästa hotell närmare flygplatsen eftersom vi skulle åka hem så tidigt dagen efter Hejdå mysiga hotell! Vi åkte tåg till staden vid flygplatsen, Fiumicino. Som visade sig vara en otroligt mysig och fin fiskeby med strand å grejerAv hotellägaren fick vi reda på att det var värsta fiskeeventet nere i hamnen och att vi borde gå dit. Gatorna kryllade av folk och dem hade byggt upp ett helt tivoli där nere i hamnen vid vattnet Vi som trodde att vi skulle komma till ett dött airporthotell kom till en folkfest utav dess likeItalien slutar aldrig att överraska! Det var dansband med publik där alla dansade och en matmarknad mitt på sena kvällen med stånd överallt där man fick smaka ostar, charkuterier etc etc! Wow Italien! Vi fick ett fantastiskt avslut på vår resa ♥ vi somnade sött innan klockan hann bli 12!