Shanghai

Hallå vänner! Kom hem för en stund sedan från Helsingborg och är heeeeelt slut. Kan vara för att jag sovit dåligt i veckan eller dagens hårda tankeverksamhet åt vår kära A-uppsats. Så mycket analyserande, korrläsning och meningsbyggande. Totales snurrig nu alltså. Ligger utslagen i soffan och tar mig igenom blogg efter blogg. Surplar på en kaffe som aldrig tar slut och hör barnen leka på lekplatsen här intill. Konstigt nog njuter jag lite av att vara såhär trött. Sådant som jag annars (när jag är pigg) kan brusa upp kring och analysera osv osv känns idag så långt borta. Orken att analysera ett tankemönster, en känsla eller en handling finns inte idag. Jag befinner mig i en bubbla av trötthet, både i kropp och knopp, och faktiskt bara njuter. Jag ska ligga här resten av dagen. Äta något vettigt men lättlagat till middag och se på filmen "min lilla syster" innan dagen är slut. Lyssnade på Kristoffer Triumphs intervju med Amy Desismont(Amy Diamond alltså) och det var så förbaskat bra. Amy var verkligen min idol när jag var liten. Jag kunde varenda ord i alla hennes låtar och så visar hon sig vara en helt fantastisk människa. Henne skulle jag så gärna vilja ha som kompis! Hon spelar iallafall en av huvudrollerna i filmen jag tänkte se ikväll och hon blev tamefasen Guldbaggenominerad för hennes roll! Wow! Oj vad jag bara spånade iväg nu skulle egentligen skriva ett inlägg om Shanghai!nnFör nästan exakt ett år sedan åkte jag med min kära mor till Shanghai på ett av hennes stopp där. I 48 timmar om jag minns rätt. Jag älskar att resa och framförallt med mamma. Har ju min gamla mobil så hittade alla bilderna från den resan. Jag kände att jag ville göra en återblick! Jag fick lyxen att sitta med i cockpit som vanligt när man flyger med Mami och se landingen i Shanghai. Mäktigt. Vi vandrade ett promenadstråk som kändes precis som Kina och det man associerar Kina med. Hur mycket folk som helst och neonlampor överallt. Men det var superhärligt. Alldeles ljummet och en mängd nya överväldigande intryck.Förevigade magiska skylines. Det är dem definitivt inte dåliga på där om man säger så. Jag köpte mina nuvarande Nike träningsskor på deras GIGANTISKA Nike-butik. Här var man lite trött efter en lång resa och massa promenerande men det är hör liksom till på stoppen med mamma. Dagen efter åt vi lunch på en restaurang som vi fått rekommenderat och man vågar ju liksom inte riktigt chansa på något på menyn om man säger så.Kyckling embryo vårt ju något! Eller kanske inte heheh.. Vi fick faktiskt in duckblood med nudlar. Som tur var smakade bara mamma (och inte jag) innan vi frågade servitören och det visade sig att vi råkat beställa fel..Så vi höll oss mest till grönsaker. För att vara på den säkra sidan.Vi åkte till en annan del av staden som jag minns var väldigt lummig och vi delade på en fruitplate till mellisPå kvällen tog vi en fördrink på en magisk rooftop barSom hade en av de mest vackraste breath-taking views jag någonsin skådat. Hatten av shanghai! Samma kväll åt vi middag på hotellets restaurang på översta våningen = svindel! Sedan dagen efter åkte vi hem igen! Hoppas jag får resa med dig snart igen Mami! Det var det! Nu ska jag dricka upp kaffen och fortsätta njuta av trötthetens tystnad i huvudet!