När det var onsdag och vi åkte på kryssning.

Toodles alla där ute! Just nu sitter jag på tåget (snälltåget...) påväg ner mot Lund igen med en klump i magen. Men ska försöka vara positiv för om exakt en vecka sitter jag på ett flyg med Filippa mot Åre! Men till något helt annat. Nämligen en av mina julklappar som jag fick av Lars. I onsdags åkte vi nämligen iväg med Birka Cruises på kryssning. Innan jag skulle öppna mitt paket sa Lars: "Den här presenten kan bli en flipp eller flopp, bara så du vet." Men det blev verkligen en flipp! Kändes verkligen som att vi kom bort tillsammans på en liten mini resa som definitivt var över förväntan. Tycker kryssningar är lite väl underskattade, dock hade vi nog också en rejäl tur som åkte mitt i veckan och under julledigheten = massor av barn och mindre fulla människor.  Här har ni min älskling och världens bästa person. Han insisterade på att med oss ost, charkuterier, godis och vindruvor på kryssningen. Vilket var perfekt till flaskan mousserande som väntade på oss på rummet!  Skål för oss! Och för att vi varit som nykära i varandra hela veckan. Vad händer liksom. Jag bar svart som vanligt med mina Acne pistols och rött läppstift för att det är det bästa jag vet just nu. Lars har tjatat på mig sedan vi blev tsm att jag borde ha det oftare och nu börjar jag faktiskt känna mig riktigt bekväm i det :)  Vi började med att checka in båten och bestämde oss att våning 10 var trevligast. Där fanns panoramabar, pool och växthus Sedan åkte vi ner till våning 6 för middag på restaurang salongen. Vi började med att dela på pilgrimsmusslor till förrätt. Jisses vad goda dem var!  Sedan kom huvudrätten! Lars tog griskind med hoisinsås och sötpotatismos. Denna rätten vann priset som godast. Min rätt var en besvikelse tyvärr. Så för att mätta min mage gick vi tillbaka till rummet och åt ost med fikonmarmelad och vindruvor till dessert. Mums!  När vi båda var mätta och belåtna åkte vi upp till växthusbaren och beställde varsin drink! Mycket goda! När vi spelat black jack, kollat tax free butikens alla läppstift var vi trötta och valde att kasta in handduken och somna till en film som jag inte minns något av då jag somnade när jag la huvudet på kudden :) Dagen efter vaknade vi relativt tidigt och gick ner till en av restaurangerna där vi skulle äta frukost. Jag var strålande glad över att det fanns laktosfri fil med russin och müsli och färskt surdegsbröd som jag bredde med marmelad och hade ost på. Assåååå älskar marmelad och ost på macka! Efter frulle gick vi tillbaka till rummet och såg på Nyhetsmorgon i timmar och slumrade till någon timme med havet precis utanför fönstret. Det var nog kryssningens mysigaste stund.  runt 13tiden kurrade magarna och vi gick till en annan restaurang för lunch! Lunch med utsikt!Sedan strosade vi runt på båten och tog till och med en solig promenad runt båten uppe på däck och när klockan var fyra och solen hade gått ner var vi tillbaka i Stockholm igen och kryssningen var slut. Det var verkligen en fantastiskt mysig julklapp med massor av kvalitetstid med min favoritperson. Tack älskling! Det blev en flipp!!!