Landet där dem uppfann pastan

HEJ!! Nu är vi framme på destinationen! För er som följer mig på snap så vet ni att vi åkte till ROM! Min drömstad! Och oj vad vi bara njuter här! Lars har aldrig heller varit i Rom och vi både är lika galna i god mat så vi spinner som katter här borta! Och hotellet! Jag bokade det ju som sagt men det är så typiskt mig att råka boka fel eller ngt dåligt men det här stället är verkligen så himla fint, pittoreskt och mysigt! Precis så som man vill ha det när man är här! Asså wow. Vi har bestämt att vi ska bo här en dag. Så mkt gillar vi det. Här sitter vi på Arlanda express! Jag hade druckit för mkt kaffe eller så var jag supernervös för jag typ skakade i hela kroppen. Ville ju så så så himla gärna att Lars skulle bli glad ♥ Han frågade ju vad han skulle ha med sig. Så jag hittade väl på ett å annat. Skämt å sido. Jag var ganska snällEller...?!Sedan var vi äntligen framme! I Italien! I landet där dem uppfann pastan! Prisa gudarna! Om det är något jag avskyr mer än allt annat så är det att vara turistig. Ingen taxi här inte(lär jag få äta upp heh). Finns car2go här oxå. Så vi tog buss till central stationen, sedan spårvagn därifrån och så gick vi den sista biten till hotellet. Dock SPÖregnade det då helt plötsligt så vi köpte fula pochos. Och såg precis ut som turister ändå.... Aja.Men när det blev dags för middag så tittade solen fram! Vi kollade på Tripadvisor efter Roms bästa restauranger och knatade dit. Vi hamnade på Ciacco&Bacco med 5 små bord i en Pytte Pytte liten lokal som var som en liten deli! Jag ropade in ett glas av mitt favoritvin: Valpolicella. Asså här snackar vi rödPANG. Stället var så litet så litet med härlig typisk (lätt förvirrad/rörig) italiensk personal och endast några få andra gäster. Vi hade verkligen tur att vi fick bord.Stället hade alltså inget kök så dem kunde bara göra en rätt i taget ♥ så vi började med deras medium cutting board. Herre min Gud vad gott allt var. Vi stönade och stönade för varje tugga. Jag är inte så jätte förtjust i charkuterier egentligen för den på Ica smakar liksom inte så mkt. Men asså den här!? Det här var en av mina top 5 rätter någonsin i livet. Vi var typ gråtfärdiga haha..På brickan fanns olika tryffelsalmis, rökt turkey, olika ostar med hemgjorda marmelader etc etc. Heaven on earth.Som vår andra rätt var ju Buffalo mozzarellan med skinka ett säkert val. A.L.D.R.I.G ätit så god Buffalo mozzarella!!! Vi råkade säga bara mozzarella och inte Buffalo mozzarella så personalen rättade oss och förklarade att det härnMinsann inte är vanlig "plastig" mozzarella utan ÄKTA Buffalo. Hehe shit sorry..När vi var så mätta att vi knappt orkade gå så tackade vi för oss. Vi var så uppspelta av maten att vi diskuterade alla smaker hela vägen tillbaka till hotellet. Kolla vad mysigt det är! När vi kollat upp en bar med hotellets wifi begav vi oss dit. Det var tydligen en bar med livemusik och vi kom precis till när konserten började! Det var en "upcoming italian artist" sa hon i dörren. Vi hade aldrig hört ngt så dåligt. Men kändes väldigt italienskt vilket vi gillade. Jag tog ett glas prosecco och Lars tog en öl och vi lyssnade på den stackars killen som stod på scenen. Sedan vandrade vi hemåt. Helt jäkla asbra start på den här födelsedagsresan!!!! Nu har vi precis ätit frukost och ska snart över till en annan del av staden!