Facebook är mest allmänbildad.
Igår hade jag ett enormt subway sug, så fick luffa dit efter praktiken. Jobbade kväll, så skräcken satte i mig att de kanske skulle hinna stänga innan jag hann dit. Sökte på subways hemsida efter öppettider, inga tider, blev aningen desperat. Googlade deras öppettider, inget resultat, blev desperat. Blev fullkomligt desperat och smsade Eniro, då fick jag detta svar "Hej! Vi finner inga öppettider, men vi skickar med kontaktinformation *blablabla*" Alltså.. VAD hände med "svar på allt!?" Typ enklaste frågan nånsin, de som är ett nummerupplysningsföretag, de kunde väl ringt och frågat subway? Herregud, tillfredställ era kunder för sjutton! Dessutom, kontaktinfo, kom igeeeeeeen, som om jag inte skulle hitta till mina kära subwayisar? Whata bad joke. Helt besviken, känner mig grovlurad. Iomed att infon inte fanns på google, och inte eniro heller, misstänker jag att eniro tar sin info ifrån google.. (reeedan Mejlin? Vad hade jag väntat mig, en lite synsk dvärg eller?) Det som inte finns där vet de inte. Vad ska jag då med eniro till? Googla kan jag lika gärna göra själv. Hursomhaver, jag tog en annan väg, nämnligen facebook vägen. Mycket riktigt DÄR fick jag minnsann klarhet, DÄR fick jag svar. Facebook äger eniro, google, och dåliga hemsidor. Tack hej!