Santorini

Jag har sedan så länge drömt och velat åka till Santorini. För några dagar sedan bokade vi en dagtur dit!! En STOR dröm.. ..som var nära på att bli ofrivilligt inställd!Haha alltså jag orkar verkligen inte, blir inte förvånad för fem öre att detta hände. Oavsett, så löste sig allt och vi kom iväg tillslut… hahaha!! Morgonen startade med att vi gick upp jätte tidigt, vi ville verkligen inte stressa. Sagt och gjort.Vi bokade våran tripp av ett företag på nätet, allt var super bra och smidigt. Eftersom vi bor på en liten Ö, behövde vi transfer från hotell till färja, sen åka färjan och sen buss på Santorini. Allt ingick.Dock kunde vi inte bli upphämtade på vårat hotell eller i närheten, så stod att vi behövde åka till ett annat hotell som ligger ca 1 mil bort. Försökte under gårdagen att ringa företaget om de gick att justera att de kunde komma till vårt hotell, men fick inget svar. Så efter stranden bokade vi taxi via hotellet. Hade samtidigt som jag försökte ringa dem, skickat ett mail. Men hade som sagt inte fått svar på hela dagen..Så på morgonen tog vi taxin till ett annat hotell där en buss (transfer till färjan) skulle hämta oss som bokat denna resa. I taxin idag ser jag att jag fått svar på mitt mail igår på kvällen.. som jag inte sett. Där står de att de kan hämta oss på vårat hotell ändå, men då hade vi ju redan åkt.. Hoppades istället på att denna bussen åkte en  viss rundtur och hämtade oss på andra stället ändå, försökte ringa företaget och alla jag kunde, men fick inget svar. Stress nivån vid det laget var ganska hög, ville verkligen inte missa vår resa.Vi väntade och väntade och transfer kom inte. Började söka på när färjan från Paros till Santorini skulle gå, men de fick vi ingen information om. Jag tänkte, då vi får chansa, och hoppas att färjan går omkring 08.00. Att ta buss från hotell till där färjan skulle gå skulle ta ish 40 minuter.Ringde tillbaks till taxi killen och HOPPADES han kunde köra oss snabbt som tusan till hamnen. Vår bästa taxi var ledig och kunde köra oss. Det blev i raketfart mot hamnen!När vi väl anländer vid 07:45 ser vi ingen båt, inga andra turister heller. Då trodde jag att jag skulle gråta hahah, ni vet när man är så nära en sak man velat se och uppleva, men allt skiter sig.Men sen hittar vi några turister som också ska till Santorini via samma företag som vi! Det kändes SÅ skönt, och sedan kom buss (helvetet skriver jag nu) till hamnen som inte hämtade oss. Så vi hann till och med före den! Blev illamående av stressen, men allt löste sig tack och LOV!! Blev bara lite onödigt extra taxi åkande och lite stress osv men annars gick ju även denna resan super ;-) På båten kunde vi äntligen andas ut!! Elin var lugn som tusan under hela tiden och jag önskade att jag var lika lugn inombords haha! Ska aldrig mer boka/stå för en utflykt hahah!Nog om det! När vi kom fram till Santorini hoppade vi på en buss med en guide. Det var väldigt bra, kände oss som riktiga turister haha.Första stoppet hamnade vi i: Oia. Magiska vyer. Mycket turister, 30 grader varm men en nyp mig i armen könsla!Två timmar fick vi spendera där, hann kika runt och äta en lunch innan vi hoppade på bussen till nästa stopp: Fira. En helt fantastisk dag. Alldeles lagom med en heldag såhär. I Fira blev de en stor våffla med glass och en juice på en bar. Nu sitter vi på färjan tillbaka till Paros.Santorini, vilket ställe!Puss, J.