Sjukhus, vuxenpoäng och en jättestaty

Hej finisar! När vi kom hem från skybaren började Ellinor få ont i sitt öga så vi gick och la oss direkt. Igår när vi vaknade hade hon jätteont och vi tänkte att hon hade fått något skräp i ögat så hon sköljde med massa vatten och tog ögondroppar. Sen tog vi tag i livet och åkte in mot centrala Kuala Lumpur. Vi åkte till central market där vi shoppade allt vi hade på vår checklista, en varsin sarong, ett armband för Malaysia och en Malaysia- flagga, sånna turist saker vi köper i varje land ;-) Sen gick vi vidare till China Town och åt lunch men efter det hade Ellinor så ont i sitt öga så vi åkte tillbaka till vårt hostel och vilade. Ellinor somnade och när hon vaknade upp var ögat värre och och jättesvullet, då tog vi vårt pick och pack och åkte till sjukhuset för att visa upp det för någon doktor. Där blev vi kvar till 10 på kvällen men vi var tvungna att komma tillbaka för att det fanns ingen ögonläkare där. Så imorse vid 8 tog vi en taxi tillbaka för att få en bättre bedömning på ögat. Hon fick det konstaterat för sig att hon har en infektion i ena ögat så nu har hon massa ögondroppar, krämer och tabletter som hon ska fixa med i en veckas tid och då hoppas vi att allt är bra igen! Trots tidigt morgon och en liten Elli som har ont så bestämde vi oss att först ta oss iväg till Islamic art museum. Resans första museum, check! Kände oss väldigt vuxna och ansvarsfulla när vi gick omkring där bland massa konst och kultur. Efter det tog vi tåget till Batu Caves som är ett tempel typ, eller en plats man går till för att be. Det fanns en STOOOR staty nedanför och sen en jättelång trappa upp till grottan där templet fanns. Sen åkte vi hem och åt middag och efter det har vi bara däckat här på vårt hostel och packat för imorgon åker vi till Langkawi! Massa kramar till er!