3/4

*  JULI *     I början av juli packade jag väskan och for till London ett par dagar.     Hela resan har ni här, i kortform. Rolig men dessvärre väldigt jobbig resa då jag inte mådde på topp.     Jag fick med mig bl.a. den här godingen hem. Från COS.     Efter resan kände jag mig så himla avslagen så jag bestämde mig för att stänga av min mobil och ligga i solen och läsa och lyssna på sommarprat i tre dagar. Och sen var jag trött på det.     Så en kväll bestämde jag träff med Sophie och hennes vän Ebba. Vi gick till ica och handlade mat och sen satte vi oss i stadsparken och hade pick nick i kvällssolen. Efter ett tag kom Erik och Gustav och gjorde oss sällskap. Längtar verkligen ihjäl mig efter sånna här kvällar!!!!!!!     Sen blev jag sjuk. Igen. Och då läste jag ännu mer, fast i sängen.     Pappa sov i hängmattan en eftermiddag.     Och jag och mamma gjorde bönsallad.     En kväll skulle jag se Känn ingen sorg med Ellen och Emma. Jag ser glad ut på bilderna men faktum är att jag hade precis ramlat med min moppe och hade foten i ett blodigt bandage. Väldigt lustig kväll faktiskt haha.     Jag var i stan och tränade och fikade med mamma och min syster.     Här småfirade vi Emmas födelsedag tillsammans med Linnea och Ellen. Tjoho slut på juli.     *  AUGUSTI *     I början av augusti köpte jag nya tygskor.     De fick följa med till någons källare där vi spelade beer-pong med grogg och jag blev full på surt boxvin. Ganska fin kväll i all sin enkelhet.     Dagen efter satte vi oss på bussen i två timmar (!!!!!) till Öregrund och Gräsö. Vädret var megafint men vattnet var kallt.      Här väntar vi på bussen hem dagen efter (vilket förövrigt blev den värsta bussresan i hela mitt liv) trötta bakis och hungriga. När jag kom hem nästan tre timmar senare la jag mig i sängen och panik-grät av ren utmattning. Sommarens roligaste helg detta, trots den jobbiga hemresan, utan tvekan.      I slutet av sommarlovet packade vi bilen och for söder ut för en veckas familjesemester. Vi bodde hos min syster i Lund ett par dagar.       Vi besökte Malmö, Kulla-Berg och Höganäs, och till sist åkte vi till Göteborg ett par dagar för att hälsa på mormor och kusinerna. Bra men lite påfrestande resa, det blir ju lätt så när man umgås så intensivt med familjen hehe.       Och sen började skolan. Här är sista frukosten på sommarlovets sista dag.     Så här såg jag ut första dagen. Minns att det kändes som om vi aldrig varit borta från skolan. Vet inte riktigt om det är bra eller dåligt. Efter det här så gick jag mest i skolan, så vi avslutar augusti här.   *  SEPTEMBER *       Jag inledde september med att fylla år och (givetvis) bli JÄTTEsjuk. Som alltid.         Första halvan av september var varm och dimmig.     Jag fick ett nytt objektiv i födelsedagspresent. Ett likadant som jag hade innan, men helt haha.       En lördag i september när man fortfarande kunde vara barbent mötte jag upp Sophie i stan för att käka lunch, men sen blev det en spontantrip till Sollentuna där vi drack öl och hälsade på människor vi inte kände men som kände människor vi kände. Pussades hej då och missade nästan sista tåget hem. Så sjuk kväll, haha.     Gjorde mig redo för hösten (som var väldigt sen och jag började bli trött på sommar).       Blev snabbt påmind hur trött man bli av att gå i skolan så jag längtade efter lördag morgon ca hela veckan.       Ungefär så här såg jag ut i september. Längtar efter ryggsäck och bara ben nu :(     Vi blev äntligen klara i farstun efter en hel sommars målning och fix.     Måndag smet jag och Sophie från sista lektionen för att sätta oss vid ån och äta mackor och prata killar. Älskar verkligen det här bilden.        I slutet av september var jag och mamma på marknad. En årlig tradition.     I och med att september tog slut kom också hösten och plötsligt behövde man ha strumpbyxor och vantar. Men det var efterlängtat faktiskt. Slut på tredje kvartalet 2013, en del kvar!