Castello och burgare på Griffin\'s Steakhouse

Det är pressveckor just vilket innebär att alla PR-byråer öppnar upp sina showrooms och ordnar events för att visa upp sina kunders kommande kollektioner. Förra året när jag jobbade med STIL sprang jag på alla mode-events men i år ser det lite annorlunda ut - nu är jag bjuden på matevents istället. Och gissa vad jag tycker är roligast?    Ikväll har jag varit på två events som har varit riktigt roliga båda två - ett hamburgerevent och en smörprovning. Ni hör ju hur härligt det låter? Jag ska berätta om smörprovningen lite mer ingående för jag lärde mig så himla mycket men det gör jag i ett annat inlägg.    Hamburgereventet hölls på en av mina favoritrestauranger Griffin's Steakhouse av Castello, ostvarumärket som ägs av Arla ni vet. De kommer om några veckor att lansera två nya hamburgerostar, en cheddarvariant och en med blue cheese. Det är verkligen ett gap in the market som de fyller, för den vanliga hamburgerosten som säljs i skivor är inte mycket att hänga i granen och alternativet att köpa en hel bit av exempelvis gruyère är lite väl otympligt. Kocken Christian Hellberg hade lagat tre olika sliders (små hamburgare) av de olika ostarna och de bestod av:    - En kycklingburgare med chilimajonnäs och cheddarost  - En burgare gjord av entrecote med baconmajonnäs, karamelliserad lök och blåmögelost (min favorit!) - En viltburgare med enbärsmajonnäs    Riktigt goda var de allihop och jag blev förvånad över att jag tyckte så mycket om blåmögelost. I vanliga fall undviker jag den typen av ost, å andra sidan har en av de bästa burgarna jag ätit (på The Spotted Pig i New York) varit med blue cheese så jag kanske bara har fått för mig att det inte är för mig. Hur som helst, ett mycket trevligt event med god mat och goda ostar.