Restaurangens nya kassasystem
Nu ska jag argumentera för något jag aldrig trodde att jag skulle argumentera för förut. Kom då ihåg att jag brukar driva mina teser och argument i graven. Detta har dock, fram till nu, varit ett främmande ämne för mig. Jag kommer att hylla det nya kassasystem vi skaffat till vår restaurang. Låt mig först presentera bakgrunden. Vår restaurang hade ett gammalt kassasystem under många år. Det var ett helvete, på många sätt. Jag var så trött på det gamla kassasystem vår restaurang hade. Det fungerade dåligt och det skapade en massa onödig irritation. Inte bara för mig och min lättkränkta person utan för alla inblandade. Personalen, vilken jag tillhörde, gnällde på chefen. Chefen blev sur på grund av det och försökte förklara att vi inte var en restaurang som hade råd med något avancerat kassasystem. Ja, för att inte tala om hur mycket det irriterade gästerna. Emellanåt vägrade det att fungera. Det är, vågar jag säga nu, en dålig egenskap hos ett kassasystem i en restaurang. Så, här kommer nu min hyllning och det som vårt nya kassasystem i restaurangen bidrog till. Smidighet Man vet inte vad man har saknat förrän man fått det. Ja, jag vet inte om talesättet lyder så men det är i alla fall den poäng jag försöker göra. Smidigheten i det nya kassasystem vi tillslut fixade till restaurangen var otrolig. Det gick som ett rinnande vatten såväl för gästerna som för oss i personalen. Ett fenomenalt plus om ni frågar mig, och det gör ni väl? Laganda Ja, tro det eller ej men vårt nya kassasystem gjorde att vi som arbetade på restaurangen kom närmare varandra. Mindre tid gick åt till att gnälla och klaga och vi kunde nu bonda bättre än vi tidigare gjort. Det var viktigt. Vi alla var ganska unga och hade arbetat ihop förhållandevis kort tid. En liten dos laganda höjer vilken arbetsplats som helst, och för vår restaurang var det alltså kassasystemet som var bidragande. Det trodde man inte skulle ske! Upplevelse Här är kanske den, enligt mig, tydligaste vinsten för restaurangen gällande det nya kassasystemet. Upplevelsen av hela stället höjs. Det är en rent estetisk aspekt. Lite som att du ska gå in i en butik vars markiser är mögliga och söndriga. Upplevelse sänks av det. Detsamma gällde vårt gamla kassasystem i restaurangen. De sänkte gästernas känsla för stället på samma sätt som vårt nya system höjer känslan. Är ni med på hur jag menar? Om ni vill höra mer om detta framöver: Skriv i kommentarsfältet! Jag försöker hinna med och läsa och svara på alla era kommentarer och jag gör så gott jag kan.