Ibland undrar jag hur vissa företag tänker...
H&M har börjat med radioreklam här i US nyligen, något som förvånade mig lite eftersom man inte ser så mycket av dem här borta. Men det värsta är att det är totalt slöseri med pengar för H&M. Min första tanke är vem tusan deras målgrupp är, för det är nog inte jag längre. Rösten i reklamen låter som den tillhör en medelålders man som troligtvis jobbar i nån liten hörna nånstans på H&M och blev tillsagd att spela in reklamen och låta lite käck annars får han sparken. Jag tror själva reklamen handlar om en rea eller något men jag lyckas aldrig komma ihåg det för jag registrerar aldrig riktigt vad mannen säger, och jag blir alltid lika förvånad när de avslutar med att välkomna mig till H&M. Alltså jag gillar H&M, men den där reklamen får mig faktiskt nästan att vilja stanna borta därifrån. Fattar inte folk vad stor inverkan reklam har? Jag längtar såå tills jag är klar med skolan och har min marketing degree så jag kan göra lite nytta här i världen.