Utgång i Alanya och en dag på stranden!

Jisses hörrni IDAG är det varmt. Ligger vid poolen vet inte var jag ska ta vägen borde hoppa i vattnet men vi ska snart åka till stranden så vill inte blöta ner mig men oh så det lockar fast vattnet är vääldigt kallt. Nella var tvungen att åka och fixa något innan stranden.   Idag har jag solskyddsfaktor 50 på bröstet + en sjal som täcker för det kliade så igår och känner att det inte blir bättre av mer sol. Får INTE bränna mig idag, för imorgon ska vi ut och åka båt hela dagen!!   Trodde vi skulle ut med nån liten Thailands båt men vi ska på en stor All Inclusive som vi bara ska ligga och sola på och kanske man kan hoppa i vattnet från den!! Ska bli jätteroligt jag har aldrig åkt sån båt förr! Förutom Finlandsfärjan när jag var typ 4 år. Också blir vi många för hela Turkiet-teamet ska med inte bara dom från Side. Blir alla svenskar som jag åt middag med igår, ca 15 st kanske och några till. Wie.   Ja som sagt åt jag middag igår med massa folk, några danskar guider också. I Alanya var vi och dit vill jag igen!! Åt den klassiska Garlic Bread till förrätt och jättestark Fajitas till huvudrätt och till efterrätt bjöd restaurangen på tårta för en av tjejerna fyllde år. Till maten drack jag Mojito och vin och alla 20-25 pers lämnade restaurangen mätta och belåtna.                                                 Gick upp till en liten bar "Crazy Horse" (?) och drack billiga drinkar (det här med guide-rabatt alltså...! Bästa uppfinningen! Tror jag börjar jobba som guide bara för att få massa rabatter hehe) och pratade. En tjej i gänget har varit Au Pair i USA och även gått ett halvår på College i USA och oohhh så sugen jag blev!!! Halva svenska gänget for hem till Side igen och vi andra gick över till en klubb "Robin Hood". Det märks att det inte är säsong än och kan föreställa mig hur roligt det är i Alanya under säsongen!! Hade velat utforska den staden mer även under dagtid. Träffade på en klasskompis från gymnasiet gjorde vi också, det var roligt!                                   Plötsligt var klockan 3-3.30am och dom började stänga ner på klubben. Vi hittade ett litet hak att nattkäka på och sedan tog vi taxi till Alanya-tjejernas fina lägenhet med fiiiiiiiiiiiin utsikt!! Där däckade vi runt 5-tiden bara för att kliva upp igen vid 8.15am och åka tillbaka till Side!     Utsikten från Alanyatjejernas lägenhet:                 UPDATE 5.13pm   HALLOJ   Sitter på kontoret nu efter många timmar på stranden!! Riktigt skönt att ligga där istället där det fläktade och var alldeles lagom perfekt underbart varmt och skönt!!! Lunch-salladen inte lika perfekt men glassen jättegod :') Nuuu börjar jag bli lite brun :DDDD     När Nella är klar här på office ska vi åka ner till Side och jag tänkte bjuda på middag och försöka hitta lite roliga souvenirer att köpa med hem :)) Bara 4 dagar kvar nu.