Merhaba!

Halloj!!   Klockan är 10am och jag sitter på Nellas office för att ha lite internet då vi inte har det i lägenheten. Skönt på sitt sätt att INTE ha det. När Nella jobbade igår så skrev jag iallafall lite om resan och på kvällen åt vi middag med en av de två andra tjejerna i lägenheten och avslutade med Jägarna 2 på min dator. Så styrde man upp lite också, t ex tv'n som enligt Nella "inte fungerade" fungerade jättebra när jag stoppade i kontakten i vägguttaget... hahaha och diskmaskinen som "inte fungerar" har jag kollat lite närmare på och det ska nog gå att få vattnet att rinna till den också! Haha stolarna på balkongen som är riktigt smutsiga föreslog jag att vi bara ska duscha av, istället för att torka ren med papper som jag gjorde på den första. Så det kan ju jag roa mig med i eftermiddag när Nella fortsätter jobba efter lunch.   Vädret är varmare och finare idag så ska också sitta på balkongen, kan nog funka med shorts och linne idag!   19/4 Ankomst   Merhaba from Turkey!!   Sitter i Petronellas stora säng i hennes stora rum i deras stora lägenhet! Trodde dom bodde på ett av Solresors hotell, men dom bor i ett vanligt hus med lägenheter! Och pool :D Den är nog dock för kall ännu men kul med pool! Solstolarna kommer jag nog utnyttja i alla fall.   Flyget till Ankara gick snabbt, sov nog en del och plötsligt känner jag hur vi landar (efter att jag bett om filt 2 gånger för det var svinkallt mne ingen filt, men plötsligt känner jag hur VARM luft strömmar mot mig och med det somnar jag).   Flygplatsen i Ankara var väldigt dålig, dåligt skyltad och ingen att fråga men tillslut hittade jag till min nya gate och timmen till Antalya gick också fort. Längre tid tog det att vänta på mitt baggage som jag trodde var borta, tills jag hittade avdelningen för baggage som varit i transit… aldrig varit med om tidigare att det finns ett eget band för såna väskor. Det enda problematiska som uppstod var att när jag stängde av mobilen på första flyget så startade den om sig automatiskt och jag insåg att jag bytt sim-kort och inte hade den nya koden i huvudet.. detta löste sig dock genom lyckosamma händelser.   Massa massa växthus   Nella väntade på mig utanför tillsammans med 17 miljoner turkar som viftade med skyltar så man knappt kom förbi. Det tog runt en timme att åka från flygplatsen till Side och jag hann få mig väldigt mycket fakta om Turkiet under den tiden, det bästa med att åka på semester till en guide! Haha. Vi stannade på ett av Solresors stora resorter och lämnade en pärm innan vi fortsatte mot centrum och stannade för lunch på en fin restaurang! Jag åt nån Kyckling med Yoghurt på bröd och till efterrätt tog vi turkiskt te i tulpan-format glas för att det är deras nationalblomma(?). Haha och Nella konverserade med servitörerna på turkiska, så jäkla duktig!! Det regnade när jag kom fram men under lunchen lättade det upp lite och blev lite sol och värme. Nu är det rätt grått och trist igen och inte riktigt shorts-väder, men det gör inget jag har många dagar på plats!         Nella for för att hålla i vecko-möte och jag tog en dusch, gjorde ren en stol på balkongen och läste lite innan jag la mig i sängen och läste lite. Det finns inget internet här hemma så dessa uppdateringar kommer lite i efterhand, men på ett sätt känns det riktigt skönt att inte ha tillgång till internet på det sättet så jag VERKLIGEN får semester och kan få ro med en bok istället för Facebook.   Jag somnade nog till lite också men nu är jag vaken igen och har försökt fräscha upp mig lite och packa upp den 35-kilos väskan som vi släpat uppför 17 trappor (inte bokstavligen, men många). Har fotat runt lite här och nu tänkte jag läsa lite till i väntan på Nella. På onsdag ska vi åka över till Alanya och vara där hela dagen och äta middag och gå ut på party! Ska bli roligt att träffa Nellas vänner som följer med och de som hon delar lägenhet med, dom kommer nog senare ikväll. På lördag har hon också planerat utgång men här i Side tror jag. Så får vi se vad vi hittar på resten av tiden här, det dyker nog upp saker! Och finare väder hoppas jag på men det är jag säker på att det blir :)