Båttur och restaurang och frissan

Båtturen:   For hemifrån kl 7am, hela vägen till Kemer hamn där vi mötte upp resten av teamet. Vi var kanske 15 st (plus andra båtresenärer). Klev upp på däcket på vår båt och möttes av solmadrasser över hela däcket! Det var verkligen meningen att vi bara skulle sola och chilla haha. Vilket vi gjorde från 9.30-3.30.             Det var otroligt vackert att glida förbi Kemer med alla berg och stränder och grottor. Jättefint verkligen! Speciellt under en himmel utan ett enda moln. Fast det gjorde ju att det blev väldigt varmt också när det inte fläktade lite.                   3 gånger stannade vi till och man kunde hoppa i vattnet och bada och svalka sig! Det gjorde såklart inte jag eftersom jag är rädd för kallt vatten hehe men det såg riktigt härligt ut!! Om det varit i Juli kanske jag hoppat i..                   Så fick jag vara med på veckomötet som denna fredag hölls halvnaket på båten haha. Alla sa vad dom gjort i veckan och hur den varit. Vet inte riktigt om det var meningen att jag skulle säga något men jag körde på haha.- Jaa jag har solat och tagit det lugnt och haft det skönt..!   Det blev lunchbuffé vid 12.30 men det bästa var när glassBÅTEN kom!! Mummmms Magnum. På eftermiddagen bjöds det på apelsiner, något jag aldrig ätit riktigt men det var såå gott att suga i sig saften haha. Fräscht och gott.                   Efter det började vi alla känna oss färdiga med båtturen men klev inte i hamn förrän vid 4pm. Då körde vi tillbaka mot Side men med stopp i Antalya för att plocka upp 2 guider som är här i helgen. Blev också det efterlängtade stoppet på gallerian med H&M. En riktigt bra butik faktiskt! Lite billigare än Sverige och jag köpte en långklänning och en egen hatt!! Och en liten väska!     Vi var i Side igen vid 8pm och köpte med oss mat hem till lägenheten. Jag och Nella såg klart en film innan vi däckade.     Igårkväll, lördag,  gick vi ut och åt middag på Fiesta. Var där från 7-11.30pm. Nella kom inte hem förrän kl 3am nånting men jag var trött med huvudvärk och hade inte så mycket att tillföra i diskussionerna som till 99% bestod av guide-prat om gamla gäster och utflykter och hotell och personal och gamla kollegor och olika destinationer osv.osv. Haha men många historier har jag med mig hem iallafall!     Nu på morgonen fanns det ingen el varken hemma eller på kontoret så tjejerna kunde inte jobba. Istället for vi ner till Aphrodite och åt Kahvalti , turkisk frukost! Massamassa gott och vi blev väldigt mätta. Fick höra att elen inte skulle vara tillbaka förrän kl 1 så vi for in till Manavgat där Nella fixade naglar och ögonbryn, Jenny färgade håret och Malin klippte sig. Själv hade jag tänkt klippa mig men personalen sa att dom skulle hinna både slinga och klippa på en timme.... jovisst! Klippt är jag inte men däremot väldigt nöjd med de ljusa slingorna!!                 Det är en sån hierarki här i Turkiet så t ex hos frisören är det en person som får färga men han får inte klippa, en annan får sopa men inget annat. Någon annan får bara klippa men inte färga och en tredje får bara tvätta håret. En fjärde får bara blåsa håret eller hålla i foliet till den som slingar. När dom slingade mitt hår var det alltså en kille (typ alla var killar aldrig haft en kille som frisör!) som höll i foliet och förberedde det och gav det till en kille som la på färgen. En tje stod och höll i den del av håret som fortfarande väntade på att färgas. Så det var alltså 3 st som höll på. När det var dags att dra ur foliet var det färgnings-kille som godkände medan en annan kille drog ur foliet och sedan tvättade mitt hår.       Eftersom det inte tog endast 1 timme så fick vi bråttom på slutet och jag hann inte ens blåsa mitt hår men dom försökte hinna! Det stod 4 st vid min stol då, 2 st med varsin hårblås och 2 st som kammade haha. Tillslut slet jag mig undan och skyndade till bilen där dom andra väntade. Men det blev iallafall jättebra!!! Önskar jag hunnit klippa mig också.   När vi är på restaurang så är det en person som håller fram en bricka med vår mat på, men han får inte servera oss det måste en annan kille komma och göra. Den killen som får servera kanske i sin tur inte får ta beställningen. Osv. Helknas!!!! Nu har alla gått hem från office så jag ska också göra det efter att ha jobbat på detta inlägg i 2 h medan jag Skypat lite med Jacob. Nella och alla har flygtransfer ikväll och är inte hemma förrän 11pm. Så får hitta på nåt!