Vinter.

Dagen efter min vandring så hade jag hotell träff på hotellet på morgonen, sedan flygplats och sen IT. På flygplatsen åkte då min premium grupp hem och jag tog emot en ny. Som ni märker så är jag då ansvarig över premium grupperna från Norge, alltså Solia. Så jag tar alltid emot dom på måndagar, håller arrival transfer för dem, har IT för dem och sen håller i alla utflykter med dom. Och det gick bra i måndags! Gick smidigt allting. På tisdagen så såg schemat lite annorlunda ut än vanligt. På morgonen hade jag hotell träff, sen på kvällen så hade jag ytterligare en utflykt utöver de vanliga schemat. Jag höll då utflykten stjärnskådningen för svenska premiumgruppen, alltså Solresor. Så vi blev upphämtade 20:00 och åkte till San Antonio. Och i tisdags så hade jag inte Antonio på utflykten som jag vanligtvis har, utan jag hade en som heter Anna. Tydligen så har Antonio alltid norrmännen och Anna alltid svenskarna. Så det var lite annorlunda på utflykten jämfört med tidigare gånger då jag hållt den. Men det gick bra. Dock så var det dåligt väder. Det var massa moln så vi såg knappt nå stjärnor alls. Vi kunde heller inte använda teleskopen, så det var synd! Men vi gjorde en plan B istället och var lite extra länge inomhus och kollade även på två olika filmklipp. I onsdags så hade jag utflykten Norra La Palma för mina norrmän. Dåligt väder även på onsdagen tyvärr. Dock så slapp vi regnet så det var skönt! Men molnigt och kallt var det. Väldigt mycket dimma också vid vår lunch restaurang. Men man såg ju iallafall skogen och vi slapp regnet som sagt. Dock var stigen som vi brukar gå på vid Los Tilos skogen avstängd. Men vi gjorde även där en plan B och kollade på ett film klipp och sen gick längst med en annan stig. Och utflykten avslutas ju på bästa sätt med lite rom! Vi kom tillbaka till hotellet runt sex. Då åkte jag med Linda tillbaka till Los Concajos för att vara med på vecko möte med hela teamet. Så vi hade möte och sen åt vi ute. Efter det åkte jag och Kate hem till hotellet igen och var hemma vid elva. Igår hade vi flygplats igen, då var det dags för svenskarna att åka hem och för nya svenskar att komma. Det gick smidigt även de. Hade arrival buss med Linus och vi stod sen vid receptionen på hotellet och hjälpte alla att checka in. På kvällen igår så hade jag utflykten stjärnskådning igen, men då för norrmännen. Tyvärr dåligt väder även igår. Väldigt mycket moln så vi hann bara se stjärnorna i nån minut innan de försvann bakom molnen igen. Men då var vi inomhus och höll presentation och gästerna drack lite vin och åt tapas. När vi var klara så åkte vi hem igen. Idag har jag haft utflykt till Santa Cruz. Först stannade vi till vid San Antonio som vanligt. Dock så var de då dåligt väder även idag och det blåste så mycket att dom stängt av stigen som man kan gå på längst ut. Endast början av stigen var öppen. Så vi gick ut till första utsiktsplatsen, vilket var en utmaning bara de! Höll på att blåsa bort nästan haha. Men ingen blåste bort utan vi kom tillbaka till bussen allesammans. Så åkte vi till Santa Cruz. Där blåste de inget, men det var heller inte soligt. Det var molnigt men vi slapp iallafall regnet som tur var! Så jag gick en stadsvandring med alla på cirka 45 minuter, sen hade alla egen fri tid. Då gick jag till ett café för att äta lite frukost. När jag var där så träffa jag två av Bravo Tours gäster, alltså två danskar. Så jag satt med dom och prata lite! Väldigt trevligt faktiskt. Hyggliga människor. Vid ett samlades min grupp upp igen och åkte tillbaka till hotellet. Så ja som ni märker har vi haft väldigt dåligt väder på senaste och vintern har kommit på riktigt! Molnigt nästan jämt, lite regnskurar då och då och även kallt. Väldigt dimmigt också längst med vägarna! Dom ni ser på bilden ovan, så har vi haft i princip varje dag senaste tiden. Dock så är vädret nästan alltid bättre vid hotellet som tur är! Så ibland kan de spö regna vid flygplatsen men så fort vi kommer till hotellet så spricker de upp och blir sol. Det är ju även varmare vid hotellet än på andra ställen på ön, så att bo där passar mig perfekt haha! Men det har då blivit rätt mycket utflykter senaste veckan. Både tisdag, onsdag, torsdag, fredag och även imorgon kommer jag hålla sista utflykten för norrmännen. Sen är jag ledig söndag och har flygplats på måndag. Sen börjar då utflykterna igen!