Vindsurfing.

Idag gick vi upp vid åtta, så drack jag kaffe. Sen åkte vi iväg. Jag och Christine tog en bil och hämtade upp Sara, så tog Elmedina den andra bilen och vi alla möttes på kontoret. Idag hade vi nämligen vindsurfing inbokat! En teamaktivitet, så solresor betala. Och vi var så taggade, ingen hade testat det förut. Så vi blev upphämtade på kontoret och så åkte vi till deras surf ställe. Där fick vi först en genomgång om brädan. Så han läraren visade hur man satte på seglet på brädan, så fick vi göra de själva sen på två brädor. Efter det fick vi stå på stranden och så visade han på land hur man gör när man vindsurfar. Så fick vi testa göra de själva sen på land. Testa ställa sig på brädan och stå i basic position och sen testa hur man skulle göra när man skulle vända seglet och åka åt andra håller. Så det fick vi först göra på land. Sen gick vi alla och bytte om till våtdräkter. Sen tog vi två brädor och gick ut till havs. Så fick vi ställa oss upp på brädan och segla iväg. Och det gick faktiskt väldigt bra! Dom andra tjejerna ramla i början men jag kunde ställa mig upp direkt och segla iväg. Så det var kul att det gick så bra första gången! Så jag segla lite åt ena hållet, sen simma tillbaka där dom andra stod. Och vi hade två brädor så vi bytte av hela tiden. Så då tog Sara över min bräda, sen efter en stund kom hon tillbaka och då fick jag segla igen. Så jag segla åt ena hållet, sen gjorde jag en vändning! Och segla tillbaka till dom andra. Och läraren sa att jag gjorde en väldigt bra vändning, men att jag gjorde den åt fel håll så gjorde en annan typ av vändning och att det egentligen var den svårare typen av vändning haha! Men jag vände iallafall. Sen tog Sara över brädan och när hon kom tillbaka segla jag ut igen. Men det som var så jobbigt var att jag drevs ut från stranden, sen var tvungen att simma hela vägen tillbaka till stranden med brädan. Det var jätte jobbigt! Blev helt slut i hela kroppen. Och jag fick ju simma en lång bit innan jag kunde nå botten och kunde gå istället. Sen tror jag att de inte var jätte bra att vindsurfa precis efter jag vart sjuk, då blev jag tröttare mycket snabbare. Sen frös jag ihjäl! I slutet blev det svinkallt. Det var som när man åkt skidor och det är svinkallt ute så att man inte kan åka skidor längre utan måste värma sig, så kändes det. Så tyvärr blev det inte så kul i slutet för att jag var helt slut av att simma och jag frös ihjäl. Så jag gick upp tidigare än dom andra och bytte om och satte mig i solen för att bli varm. Men det var jätte kul så länge det varade! Och kändes väldigt bra. Så jag skulle lätt kunna vindsurfa igen! Helst med lite mindre vind och när jag inte har vart sjuk haha. Men en väldigt rolig upplevelse. Så vi var där borta i tre timmar, sen fick vi transfer tillbaka till kontoret. Vi fixade lite på kontoret och jag träffade alla på agenten. Jätte trevliga var dom! Så det känns bra. Känns som att jag kommer vara i goda händer när Sara lämnar. Efter kontoret åkte jag och Christine och skrev biljett med några gäster på ett hotell, sen åkte vi och mötte upp Sara och Elmedina igen på en restaurang i Costa Calma. Så åt vi lunch tillsammans. Sen skjutsade vi hem Sara och så åkte vi till stranden. Vi hade nämligen eftermiddagen ledig! Så skönt. Så vi åkte till stranden, dock gav vi upp direkt och åkte hem för det blåste så mycket och var sand överallt. Blev kallt att ligga där också. Så vi åkte hem istället och som tur var så hade vi sol på terassen. Så vi la oss där och sola istället för där blåste det inget. Låg och sola nån timme och slumra till lite också. Sen vid sju gick jag ut och sprang. Nu sprang jag åt motsatt håll från vad vi sprang igår. Sprang så långt jag kunde, sen tog vägen slut så då vände jag och sprang tillbaka. Hela den vägen gick också längst med stranden, väldigt mysigt! När jag kom tillbaka till lägenheten körde jag ett tabata pass också. Sen åt jag lite kvarg med frukt och drack kaffe. Nu ska jag snart hoppa in i duschen. Imorgon ska jag följa med på utflykt! Det är den utflykt som guiderna själva håller och imorgon är det Christine som håller den. Det är typ en ötur, så man får se mer av mitten på ön och det är även en del stopp. Det ska bli jätte kul att få se lite mer och lära sig mer om Fue!