Välkomstbrev.

Idag åkte jag och Linda hemifrån vid nio. Så åkte vi till ett hotell där vi hade ett inbokat möte med en gäst. Så sålde vi biljett till henne. Efter det åkte vi till kontoret där vi även mötte Micaela och Caroline. Caroline kom nämligen hem idag efter sin studdning av Balkan rundresan. Så nu kommer hon vara hemma i en vecka innan hon åker igen och håller riktigt rundresa. På kontoret iallafall så skulle jag och Linda göra välkomstbrev. Och det tog lång tid kan man säga! Här måste vi göra alla välkomstbrev från scratch. På GC så kunde vi beställa dom färdig tryckts lixom och bara lägga i typ kartor. Men här har vi bara skal och sen måste vi trycka text på de. Så det tar tid. Plus att vi har massa extra sidor som vi lägger i breven och kartor. Sen lägger vi även i papper när vi är på deras hotell första gången så det måste vi också skriva in på datan först och sen skriva ut och lägga i. Och medan vi gjorde detta så tog bläcket i skrivaren slut såklart. Så då fick vi använda kopiatorn istället. Och den levde sitt egna liv så den pep och slutade kopiera ibland. Då fick man trycka på ok. Så fortsatte den. Sen pep den och slutade igen, så fick man trycka ok igen osv. Vid lunch så åkte vi alla fyra ner till Cavtat och åt mat. Vi tog vanliga Chef Sandwich. De har jag cravat efter ett tag, hehe. Efter lunchen åkte vi tillbaka till kontoret. Så fortsatte jag och Linda med välkomstbreven. Sen var vi typ klara, men då kom vi på att vi har ju gäster som ankommer imorgon som ska bo i Montenegro. Och dom ska ha ett helt annat välkomstbrev. För dom kan ju inte få ett välkomstbrev där det står massa om Kroatien och Dubrovnik när dom inte ens ska bo i det landet. Så jag satte mig vid datan och skrev ett helt nytt välkomstbrev. Så då fick jag ju också söka runt på Montenegro och sevärdheter där och sen skriva rent i datan och printa ut till välkomstbrev, vilket tog ett tag. Så la vi i dom papperna i rätt välkomstbrev. Och sen kom vi på att vi får ju premium gäster imorgon, som också ska ha ett annat välkomstbrev. Dom ska ha ett schema där det står varje dag vilka utflykter dom har och vilka tider. Så då fick jag sätta mig med det också och skriva. Micaela sa egentligen att det inte behövdes till imorgon eftersom att dom bara är fem premium gäster och att jag kunde prata mer om tiderna osv på välkomstmötet. Men jag vill att premiumgästerna ska få de bra och ha bra välkomstbrev. Så jag skrev det iallafall. Så printa jag ut och vi la i det i välkomstbreven. Så ja det tog tid som sagt! Vid sju var vi klara och då lämna vi kontoret. Så det blev en lång dag idag med. Alla var helt slut i huvudet när vi åkte från kontoret. På vägen hem så stannade vi på Konzum och handla också. Så vi kom hem vid typ åtta. Då gick jag ut och sprang. Sprang typ en timme. Sen när jag kom hem duscha jag. Och nu ska jag snart gå och lägga mig. Idag lämnade jag över service telefonen till Linda också som ska ha den en vecka. Det var skönt! Fast det har inte ringt nånting. Det var två som ringde i lördags för att deras buss var sen, annars har den varit knäpptyst. Så det är skönt! Men vi har ju inte haft så många gäster heller. Dock är man ju alltid på helspänn när man har telefonen. Plus att man alltid måste släpa med sig den överallt, även när jag är ute och springs och så. Men nu slipper jag den ett tag! Imorgon har vi arrival och det känns som första "riktiga" arrival då vi har 128 gäster som kommer. Så imorgon ska vi alls fyrs vara på flygplatsen. Imorgon är också första gången som jag ska hålla arrival transfer. Tidigare så har jag ju bara sänt iväg bussarna till hotellen. Men imorgon ska jag åka med bussen och prata. Men jag har skrivit en arrival manus så det ska nog inte vara några problem. Plus att det inte tar så lång tid till hotellen. Tror att första hotellet jag ska till imorgon kanske det tar typ 30-40 minuter att åka. Så på den tiden har man saker att säga! Dock kommer dom så sent. Dom landar 20.55. Så det är segt. Det blir en sån sen kväll då, vi kommer förmodligen inte vara hemma förrän typ 23.00 om inte senare. Men eftersom dom landar så sent och de blir en så lång kväll så börjar vi även senare imorgon. Vi har möte 16.00 på kontoret. Så det är ju skönt!