V22.

Idag fick vi schema inför kommande vecka. Och det är ett väldigt skönt schema! Denna veckan har vi jätte få gäster som kommer. Endast 92 från Göteborg, 102 från Arlanda och typ 14 på lördagen. Så därför har vi en skön vecka framför oss! Plus att vi är ju typ en extra nu eftersom Caroline är här och inte på rundresa! Men de är vi värda efter dom här senaste två fullspäckade scheman. Så idag hade vi som sagt studd av stadsmuren på morgonen. Sen möte och efter de flygis. På onsdag har vi flygis på morgonen. Och det är väl där de blir lite jobbigt. Vi har flyg som ankommer tisdag kväll och flyg som ankommer onsdag morgon. Så vi kommer hem typ tolv på natten på tisdagen från flygplatsen, sen har vi departure transfer onsdag morgon 08.20. Så det blir jobbigt men de går ju inte att göra något åt då flygen är som dom är. Så på onsdag morgon har vi departure transfer först, sen är vi på flygplatsen och tar emot ankommande gäster på morgonen också och sen har vi IT 18.00 på onsdag kväll. Men man kanske hinner vila lite mellan flygplats och IT på onsdagen om man har tur. På torsdagen har Micaela satt mig på stadsturen i Dubrovnik gamla stan. Egentligen så är det Caroline som kommer hålla alla utflykter denna vecka för det är hon som har premium gruppen. Men om vi får många bokningar på stadsturen, så kommer Caroline ha en buss med bara premium och jag kommer ha en buss med resten som inte bokat premium men bokat den utflykten. Dock måste vi sälja minst 14 till då, så vi får hoppas att vi gör de! Om vi gör de så har jag förberedelse inför utflykt på torsdag förmiddag och sen håller jag utflykten på torsdag eftermiddag. Och egentligen tycker jag inte alls om den utflykten och jag hade kunnat byta med Linda. Men samtidigt så vill jag bli bättre på den! För jag tänker ju mer jag håller den, ju mer övar jag, ju mer lär jag mig och desto roligare blir det. Kan man ju hoppas iallafall! Men om vi inte säljer tillräckligt många fler till den utflykten så kommer bara Caroline att hålla stadsturen och isåfall har jag kontor hela dagen. Så vi får se lite vad som händer. På fredagen har jag tre HT på förmiddagen, sen på eftermiddagen har jag studd! Och de står inte vad jag ska studda så de får jag i princip välja själv. Det är ju kul! Funderar då på att studda lokalbuss till en av områdena där vi har mest gäster, sen gå runt och kolla i de området och se vart stranden där ligger osv. För det är ett hotell i de området där vi har typ minst 100 gäster varje vecka! Så då kan de va bra att veta lite mer om det området. Jag ska även ha service telefonen på fredagen då Linda är ledig. På fredag kväll har vi middag också med agenten! Det ska bli kul. Det är vi, agenten, Lommamatkat och ett till holländsk resebolag. Vi ska äta på nån restaurang i Konavle. Så det blir skoj. På lördagen har jag först två HT på förmiddagen och kontor på eftermiddagen. På kvällen på lördagen har vi också planerat att gå ut då vi är lediga på söndagen! Äntligen gå ut och ta lite drinks. Så vi har först planerat taco kväll allihopa hos mig och Caroline, sen att vi ska gå ner till gamla stan och gå ut. Väldigt skoj! Ser jag fram emot. På söndag är jag typ ledig. Fast jag har att jag ska studda en av våra båtutflykter som vi ska börja med. Så egentligen har jag studd som är jobb men att de blir på min lediga dag. I och för sig så sa Micaela idag att jag inte behöver följa med på båtutflykten då det är min lediga dag, men jag vill nog ändå följa med! Så mysigt att åka lite båt. De va länge sen och älskar att vara ute på havet och sola och bada. På denna båtutflykt gör vi stopp på tre olika öar. Dom tre största Elafitiöarna: Kolocep, Lopud och Sipan. Så vi har stopp där och man kan sola och bada. Sen får man lunch på båten, grillad fisk! Så jag tycker att det låter som en väldigt trevlig utflykt. Vi ska ju byta ut den mot Mostar, då de blir typ 45 grader varmt i Mostar på sommaren. Så då ska vi ha båtutflykten istället. Nu på måndag är sista gången vi har Mostar. På bilderna ovan ser ni öarna.