Utskriven.

Idag blev jag dom vanligt väckt flera gånger på morgonen. Och jag var så trött! Så direkt efter frukosten somna jag om. Sen kom doktorn in vid tio. Han berättade att jag skulle bli utskriven idag, så skönt! Han sa också att jag skulle få recept på två nya mediciner. En ny kur mot halsfluss och sen även medicin för att motverka att utslagen kommer tillbaka. Men han sa att det inte var något jag behövde undvika medan jag tar medicinerna. Jag får träna, vara i solen och åka till Fuerteventura. Det bästa var ju att jag får börja träna igen! Så skönt. Doktorn sa att jag skulle behöva vänta på sjukhuset tills att han skrivit på alla papper om utskrivning och recept. Så efter det kollade jag lite serier och så. Sen vid 13.00 fick jag lunch. Soppa och apelsin kyckling med potatis. Kycklingen var helt ok! Efter lunchen vila jag en timme. Sen kom en sköterska in och gav mig alla papper och förklarade med medicinen, så fick jag lämna sjukhuset. Då gick jag direkt till köpcentret och hämtade ut min nya medicin. Sen tog jag taxi hem. Väl hemma fixade jag lite först, diska och packa upp osv. Sen gick jag ut på promenad. Gick i 1 timme och 40 minuter. Gick till det lilla spåret och gick några varv där. Nu har blommorna där börjat blomma ut också så det var jätte fint med massa lila blommor som ni ser på bilderna ovan! Så det var mysigt att gå runt där, plus att det var soligt och varmt. När jag kom tillbaka så körde jag ett tabata pass på en halvtimme. Skönt att träna lite igen! Efter träningen tog jag en lång duscha. Äntligen få tvätta håret igen, haha. Blev som en ny människa. Sen prata jag lite med Janni, sen kom Frida och Thea ut ur deras lägenhet och jag prata med dom. Sen gick jag upp och pratade med Sofia. Vi pratade om hur vi skulle göra med Fuerteventura osv. Och hon som är destinations chef på Fuerteventura nu började få lite panik för att det börjar dra ihop sig. Hon vill ju hinna lära mig allt och det börjar bli tight med tid. Jag hade helst velat åka till Fuerteventura tidigast onsdag kväll, så att jag skulle få hela dagen hör på GC imorgon. Men eftersom chefen där redan känner sig stressad, plus att jag är ju inte schema lagt här på Gran Canaria så jag har egentligen inget att göra, så beslöt vi att jag ska åka till Fuerteventura redan imorgon kväll. Snabba ryck! Men det innebär att jag kommer ha hela onsdagen på Fuerteventura också, så det är ju bra. Så imorgon ska jag och Sofia gå upp till kontoret tillsammans vid nio. Så ska vi boka flygbiljetter och fixa lite med kassa osv. Sen har jag hela dagen att packa det sista. Sen kommer Sofia skjutsa mig till flygplatsen. Vi ska åka från oss vid 18.00. Så går flyget vid 20.20 och det tar ungefär 30-40 minuter att flyga. Så kommer jag till Fuerteventura på kvällen och då kommer chefen där att hämta mig. Är lite nervös...vet inte riktigt vad jag har att förvänta mig. Vet att dom har tre ankommande flyg på måndagar, så jag kommer vara med om arrival två gånger. Ena gången kommer ju destinations chefen att vara kvar. Hon lämnar Fuerteventura den 9de April. Annars så har hon sagt att jag kommer ha mycket tid med henne på kontoret och att jag sedan kommer att vara mest på kontoret, så kommer dom andra två guiderna att fixa mest med hotell träffar och sånt. Så det blir nog en hel del nytt för mig att lära. Men det kommer bli lärorikt och en bra erfarenhet! Så är ändå taggad. Men det är som sagt snabba ryck som gäller.