Utflykter.

Igår stod utflykt till Montenegro på schemat. Och jag hade även bokat in Alexandra och mamma och pappa på utflykten! Så vi blev upphämtade 06.50, sen åkte vi till alla hotell och hämta upp gäster. Totalt 18 gäster hade jag på utflykten, så en minibuss. Väldigt skönt! Lagom grupp. Så vi kom först till gränsen och det var lite kö men inte så farligt faktiskt! Så vi satt i kön i 30 minuter. Sen åkte vi till Kotor. Så hade vi stadsvandring i Kotor först, sen hade alla egen fri tid. Då gick jag och åt lunch med mamma, pappa och Alexandra. Satte oss på en restaurang inne i Kotor och åt lite cevapci. Efter det gick vi runt lite i gamla stan. Sen samla jag ihop alla gäster. Så gick vi till bussen tillsammans och åkte till Perast. På Perast gick vi direkt till båten och åkte ut till Our Lady of the Rocks. Där hade vi två grupper framför oss i kö till kyrkan så vi fick vänta lite. Sen gick vi in i kyrkan och museet och jag guida där inne. Så efter det tog vi båten tillbaka till Perast och gick till bussen. Så åkte vi tillbaka mot Kroatien. In i Kroatien var kön till gränsen väldigt lång! Men hade en skön buss chaufför så han körde förbi några bilar i kön, haha. Sen väl framme vid gränsen kunde vi ta en annan väg också så det gick lite snabbare det med. Så totalt 1,5 timme i kön på vägen tillbaka. Inte alls lång tid med tanke på att det är högsäsong! Vet att buss chauffören berätta att dagen innan när han åkte till Montenegro satt han fast fyra timmar! Jätte länge. Så vi hade ändå tur. När vi kom tillbaka till Kroatien släppte vi av alla gäster på deras hotell. Och dom var så söta. Fick massvis med kramar! Så mysigt. Sen hoppade vi av på sista hotell stoppet och där hämtade Linda upp oss och skjutsa hem oss. När vi kom hem så satt vi och vela i en timme om vad vi skulle göra, haha. Till slut bestämde jag mig för att gå ut och springa, medan Alexandra duscha. Så sprang en runda på 7 km. När jag kom hem så duscha jag och så, sen var det i princip dags att sova. Blev en lång dag igår! Så vi la oss och sov och däckade direkt haha. Idag stod båtutflykt på schemat, där jag också bokat in Alexandra, mamma och pappa. Så vi fick skjuts av Caroline till första hotell stoppet där vi hoppa på bussen. Sen åkte vi till alla hotell och hämtade upp gästerna. Och hade många gäster med mig idag! 46 stycken totalt. När vi hämtat upp alla åkte vi till Gruz och hoppa på båten. Så åkte vi iväg från hamnen och mot första ön som är Lopud. På vägen dit gick jag runt till alla bord och berättade om dagens utflykt och om öarna. Och det tog sin lilla tid med alla gäster haha! Så nästan precis när jag var klar kom vi fram till första ön. Så gick jag, Alexandra, mamma och pappa och tog en kaffe tillsammans först. Sen gick vi till lilla stranden. Så låg vi där en stund, sen gick vi tillbaka till båten. Och då åt vi lunch. Samtidigt som vi åt så åkte båten vidare. Så hade vi stopp på andra ön. Där gick vi runt lite tillsammans och kika. Sen tillbaka till båten och iväg till sista ön. Då hade vi inte sån lust att sola och bada så vi satte oss och tog nåt att dricka. Efter typ 1,5 timme så gick vi tillbaka till båten och åkte till Gruz. Så hoppa vi på bussen och åkte tillbaka till alla hotellen. Sen fick vi skjuts till busshållplatsen och gick hem. Väl hemma svira vi om lite snabbt och packa så gick vi till mamma och pappa. Lämnade av våra väskor och sen gick vi alla ner till Gamla Stan. Så gick vi till en restaurang som Linda rekommenderat och åt middag. Men det var tyvärr ingen höjdare. Skulle inte rekommendera den till någon haha. Efter det gick mamma och pappa hem och jag och Alexandra tog en drink på vanliga baren i Gamla Stan. Drack och prata lite sen gick vi hem till mamma och pappa igen och så ska vi sova här inatt. Utflykten både igår och idag var jätte mysig! Och haft så gulliga gäster med mig också. Så roligt att mamma, pappa och Alexandra vart med på utflykterna med. Men det har varit långa dagar haha! Men så värt det. Fått visa upp både Montenegro och mer av Kroatien för dom. Imorgon och på måndag är jag ledig så då har vi planerat att åka till Split imorgon med hyrbil, sova där en natt och på måndag åka till Krka vattenfallen. Kommer bli väldigt spännande och häftigt! Speciellt med vattenfallen som jag inte sett än!