Utflykten.

Igår efter Office så gick jag hem. Då gick jag direkt ut och sprang. Gick bra faktiskt! Skönt att sätta på sig hörlurarna och rensa tankarna lite. Efter min springtur så tog jag en dusch sen satte jag mig ner och pluggade lite. Strök över med översteykningspenna osv. Idag blev jag upphämtad av bussen 08.00. Han var till och med tidig! Det är ovanligt för att vara här i Spanien. Vi åkte sedan till tre hotell där vi hämtade upp gäster. Fram till igår rum 12.00 så var vi nämligen helt säkra på att denna utflykt inte skulle bli av. Vi har inte hunnit uppdatera pärmarna så det står inget om utflykten någonstans. Det enda är att jag har pratat om utflykten på min ankomsttransfer och på mitt IT. Så när service telefonen började ringa igår vid tolv och folk började boka denna utflykt så var de ju jätte kul! Då innebar det ju att dom verkligen har lyssnat på vad jag har sagt, haha. Har ju tryckt ganska mycket på denna utflykt då jag ville att den skulle bli av denna vecka. Men vi blev bara 7 gäster plus mig, så vi har åkt runt i en mini buss idag. Men det är ju skönt! Då blir det som en liten mjukstart för mig. Då kan jag känns in programmet. Se om jag har tillräckligt mycket att säga i bussen, eller om det är något mer jag ska lägga till osv. Denna utflykt är ju väldigt "snäll" mot oss guider då det endast är guidning på bussen och då får man ha manus med sig. Annars så är det ju bara egen tid för att på marknaden och i Puerto De Mogán. Sen äter man ju lunch med gästerna men det är ju bara trevligt! Då presenterar man ju allt man äter men det är inte så svårt. Så idag efter att vi hämtat upp alla gäster åkte vi mot Arguineguin. Mitt manus som jag hade på bussen mellan sista hotell stoppet och Arguineguin var faktiskt ganska lagom! De va varken för lite eller för mycket, så det var skönt. Jag pratade lite om Playa del Inglés som var stället vi åkte ifrån och om byn Arguineguin. Sen stannade vi till i Arguineguin och gick till marknaden. Jag hittade till och med till marknaden också haha! Plus att jag hittade en bankomat som en av gästerna frågade om. Så det var bra. När vi väl kom till marknaden så gick alla varsitt håll eftersom alla hade egen tid. Jag gick först runt på marknaden och kollade lite eftersom jag inte såg den igår. Det är en vanlig typisk marknad med frukt, godis, kläder och prydnader. Men det är inte den bästa marknaden jag vart på. Dom på Mallis var bättre haha. Efter att jag gått runt en stund så satte jag mig på ett café vid marknaden och tog en kaffe och prata med mamma och pappa i telefon. Efter marknaden hoppade vi in i bussen igen och åkte till restaurangen Acaymo där vi åt lunch. Lika gott idag som igår! Kändes som jag svira om till servitris också, haha! Hade pluggat lite om maten så när alla tapas rätter kom in presenterade jag de. Som typ "här har vi då dadlar inlindade i bacon, så det är väldigt gott när det söta möter det här salta från baconen" "och här har vi kanariska potatisar, dom kokas i jätte mycket salt och serveras med olika såser som denna mojo sås för att förhöja smaken ytterligare", haha. Efter maten åkte vi till Puerto de Mogán. Gick först med alla gäster till mötespunkten som vi skulle ha sen, sen splittrades alla och fick egen tid. Jag satte mig och sola, hehe. Sen vid tre så mötes vi alla upp igen och åkte färja till Puerto Rico. Där hoppade vi på bussen och åkte till alls hotell igen. Eftersom att vi var så få så sa jag på bussen att jag gärna mottog synpunkter eller feedback om dom hade nåt dom tyckte var bra eller som jag kunde göra bättre. Men alla sa när vi hoppade av bussen att dom tyckte att det hade varit jätte trevligt! Så det var kul. Jag tyckte själv också att det var väldigt kul. Denna utflykt var roligare och skönare än den på Mallis. Och det var skönt att också ha en "test omgång" med bara sju personer! Då fick jag känna av manus lite bättre osv. Så det har varit en bra och rolig dag!