Tur.

I tisdags kväll så höll jag som sagt stjärnskådning för svenskarna. Och tyvärr så blev det inte stjärnklart. Det var alldeles för mycket moln så vi kunde inte se nånting. Väldigt tråkigt! Men istället så hade vi en presentation inne och visade stjärnhimlen på storbildsskärm. I onsdags var jag på utflykt med norrmännen. Vi åkte då till Los Tilos skogen. Tyvärr så var den finaste stigen avstängd på grund av att det regnat så mycket och det fanns stor risk för stenras. Men vi gick istället på en annan liten stig inne i skogen. Även där var det ju fint att gå! Ni ser bilder på den ovan. Efter Los Tilos åt vi lunch och sen avsluta utflykten på Rom fabriken. På vägen tillbaka sen så hoppade jag av i Los Concajos för att vara med på veckomöte. Och det gick väl rätt snabbt. Gick igenom schema och flygis osv. Sen åkte jag hem till hotellet. På torsdagen så hade jag flygplats på förmiddagen. Så åkte med departure buss till flygplatsen, vinkade av alla svenskar, gick till arrival och tog emot en ny grupp ankommande. Åkte arrival buss tillbaka till hotellet sen och hjälpte till vid incheckningen av hotellet. Och allt gick väldigt smidigt tycker jag! Smidigare än vanligt kändes det som, så det var skönt. På kvällen så hade jag stjärnskådning för norrmännen. Och jag och Antonio var så glada för vi kunde äntligen se stjärnor igen! Har ju inte kunnat se nå stjärnor på typ tre veckor, men igår kunde vi äntligen se dom igen. Och det var så häftigt. Vi såg även ett stort stjärnfall! Helt amazing. De var ett stjärnfall från en meteordusch som vi har nu. Väldigt häftigt var det. Så vi var super glada. Idag så hade jag utflykten till Santa Cruz. Först åkte vi till vulkanen San Antonio och även idag hade gästerna tur! Det blåste knappt något på vulkanen och hela stigen var öppen att gå på längst med kratern. Förra veckan när jag var där så var ju mer än halva stigen avstängd på grund av blåsten, men idag så var den öppen. Även i Santa Cruz så hade vi tur med vädret då vi kom precis efter att de regnat. På den fria tiden idag i Santa Cruz så shoppade jag lite. Köpte en träningströja och en fin klänning. Sen gick jag till supermarket också. Så fullt upp idag har de varit! Och nu blev jag helt plötsligt väldigt trött. Måste vara för alla utflykter och kanske lite på grund av vädret. Utanför Santa Cruz så har vi haft det väldigt molnigt och mycket dimma. De kan ju påverka tröttheten en del. Men allt som allt så har iallafall min norska premiumgrupp har haft allmänt väldigt tur med vädret! Soligt i Los Tilos, såg stjärnorna igår och stigen var öppen idag vid vulkanen. Jag hoppas turen håller i sig och att vi får fint väder imorgon på vår sista utflykt till högsta toppen.