Tån.

I lördags häll jag i vår båtutflykt. Fick skjuts av Caroline till hotellet där jag skulle hoppa på bussen, sen hämtade vi upp alla gäster. Så åkte vi båten från Gruz. Så åkte vi till dom tre Elafitiöarna och sen var vi tillbaka vid sex. Och det gick bra! Dock ett väldigt trött gäng gäster haha. Men tror de var för att det var så varmt. 35 grader hade vi. Så gästerna var trötta och inte jätte pratglada. Men de gick bra ändå. Precis som alla utflykter så går de bättre och bättre ju fler gånger jag håller i den. Nu visste jag när i början jag skulle prata för att inte vars i vägen för lokalguiden Maria. Så jag kände mig faktiskt inte så mycket i vägen denna gång. Sen var jag nu beredd på att vi skulle ha gäster på båten från andra länder också som bokat genom andra agenter. Så jag pratade engelska på bussen också. Det är en mysig utflykt men ibland kan jag känna mig lite dum. Känns inte som jag gör så mycket. Pratar i början om alla öar. På första ön så visar jag dom vart golfbilarna går och vart botaniska trädgården ligger. Men utöver de så finns jag ju bara på båten ifall att nån har någon fråga eller så. Och så går jag ju runt lite och minglar och frågar hur det är med gästerna. Men inget annat. Och har gästerna ingen fråga så sitter jag ju bara där på båten. Så känns lite konstigt ibland. Men det kanske är också för att jag är van med Montenegro där man guidar så himla mycket i bussen och kyrkan osv. Jag menar är man på båtutflykt så är det väl inte så mycket man vill veta. Då vill man väl mest sola och bada antar jag. Efter utflykten åkte jag hem och så gick jag ut och sprang. På söndagen skulle jag egentligen hållt utflykt men den blev inställd så jag var ledig. Åkte till ett av våra hotell med Caroline och Linda, så åt jag frukost med dom på hotellet. Sen gick jag ner till stranden som ligger precis framför hotellet. Och så lyckade jag till det med en solstol också! Så låg jag där hela dagen. Från 08.30 till 17.00. Så skönt var det! Väldigt varmt också. Dock så råka jag skära upp hela tån, klumpig som jag är. Skulle gå och köpa vatten i baren, så snubbla jag i stentrappen och skar upp hela tån. Så det börja blöda hur mycket som helst. Men killarna i baren hjälpte mig. Satte på nå kompress och höll på. Gjorde ganska ont också. Sen hade jag ju planerat att gå hem, men det gick inte med foten. Så jag tog bussen till Gamla Stan, så gick jag därifrån sen. När jag kom hem så hade jag planerat att springa, men som sagt gick inte med foten. Så jag körde två tabata pass istället, så gott som de gick med foten. Blev väldigt low impact pass så att jag skulle slippa hålla på och hoppa och sånt med foten. Efter de duscha jag och sen hjälpte Linda mig att sprita och sätta på plåster på tån. Tur att jag har henne! Efter de åkte jag, Caroline och Linda till Tak Mahal och åt. Så gott! Och har varit så sugen på de i flera dagar. Dom har hur god mat som helst asså! Mums mums. Så med andra ord en perfekt ledig dag med både sol, träning och god mat. Ja perfekt dag om man bortser från att jag gjorde illa tån då, hehe.