Ston.

Igår åkte jag och Caroline hemifrån vid åtta. Skulle skjutsa henne till det hotell där hon skulle bli upphämtad för utflykt. Och då passade vi på att också äta frukost på hotellet, så gott! Sen åkte jag till mitt första HT. Var där en stund men kom ingen, så åkte jag till mitt andra HT. Dit kom det inte heller någon. Sen åkte jag till stranden faktiskt. Så låg jag e i typ fyra timmar. Så skönt! Dock blev de väldigt varmt. Fläktade inte så mycket igår. Så när de blev alldeles för varmt gick jag till bilen och åkte hem. Så körde jag fyra tabata pass. Sen duscha jag och satte på mig uniformen så åkte jag till flygplatsen vid halv sju. Där tog jag emot en buss. Så hjälpte jag dom vid incheckningen. Och de gick smidigt! Efter de gick jag till arrival. Men flyget var försenat såklart, som varje lördag typ. Så jag satt där och tog en kaffe. Satt och vänta i typ två timmar, var så uttråkad! Och de var så kallt också. Men till slut så kom gästerna. Jag hade bara 7 gäster som skulle åka med transfer. Så de blev väldigt smidigt. Tog emot alla och samla dom inne på flygplatsen, sen gick vi ut tillsammans till bussen. Så sände jag iväg den. Sen åkte jag hem. Så jag var inte hemma förrän typ elva. Blev en lång dag! Då la jag mig och sov typ direkt. Idag åkte vi också vid åtta. Så åt vi hotell frukost igen, haha. Sen hade jag och Linda tre HT. Ert i Dubrovnik och två i Mlini. Efter sista HT åkte vi till kontoret. Där gjorde vi träff tider och välkomstbrev. Dock hade vi inte fått nån departure lista så vi kunde inte göra hemresetider. Arrival listan var heller inte uppdelad på hotell så vi kunde inte lägga rätt välkomstbrev i rätt plastfickor. Väldigt segt för det innebär att vi inte kunde göra allt jobb idag så vi måste till kontoret imorgon igen. Vilket i sin tur innebär att vi inte kan åka iväg på utflykten som vi hade planerat imorgon, skit tråkigt! Så när vi var klara med allt som vi kunde göra idag så hämtade vi upp Caroline som var ledig, sen åkte vi hem och böt om. Efter det åkte vi iväg med bilen igen och åkte till Ston. Har velat åka till Ston ända sen vi kom hit! Tycker de har sett så fint ut. Ston är mest känd för sitt salt, sin mur och sin goda fisk och skaldjur. Så jag, Linda och Caroline tog en liten roadtrip dit. Dock var det mycket längre bort än vad jag trodde! Hade jag vetat att det var så långt bort kanske jag inte hade föreslagit de, då vi endast hade eftermiddagen på oss. Tog ungefär en timme att köra dit. Men de var ändå mysigt i Ston! Vi kom dit vid fyra och då åt vi mat. Så då tog jag grillad fisk eftersom de ska vara deras specialitet. Men jag får nog ge upp de här med fisk alltså. Dom serverar alltid en hel fisk med huvudet och svansen och hela benet på fisken i. Så man ska sitta och pilla bort köttet och tycker aldrig att de blir nå kött kvar typ. Har tagit fisk några gånger, även i Dubrovnik, och det är alltid samma sak. Så nä i fortsättningen skippar jag nog fisken. Isåfall kan jag tänka mig tonfisk filé, men bara de. Dock fick jag potatis till fisken idag, och de va supergott! Saknar potatis, inte så ofta man får de här. Så de va mumsigt. Efter vi ätit så gick jag och Linda till muren. Så valde vi att gå den delen av muren som går runt Ston. Man kunde även gå hela vägen till lilla Ston, men de skulle ta lite för lång tid. Så vi gick bara den korta vändan. Och de va jätte fint faktiskt! Fin utsikt över byn. Häftigt också att gå lite på muren då den kallas för Europas kinesiska mur. Och även fast jag inte sett kinesiska muren i verkligheten så kunde jag se lite liknelse. Muren går ju runt hela byn och även upp i bergen. Den är 5,5 km lång totalt och har 7 bastioner. De var bastionerna som jag tyckte påminde om kinesiska muren, av de jag sett på bilderna. Muren är också en av de största försvarsverken vi Adriatiska havet. Så de var kul att ha sett och gått på den! Kunde dock inte få jätte bra bilder på den, men försökte så gott jag kunde haha. När vi hade gått muren så gick vi runt lite i Ston. De var väldigt mysigt. Små gamla hus, lite ruiner och smala gränder. Men de var typ ingen folk där! Och dom som var där var bara locals. Lite skillnad från Dubrovnik. Vi gick som sagt runt lite i Ston men det var väldigt litet! Så det gick fort att ha sett hela byn haha. Efter det åkte vi hem igen så vi var hemma vid halv åtta. Då bytte jag om och gick ut och sprang 11 km. Det gick bra förutom att de blåste så mycket! Kändes som jag skulle blåsa bort. Och nu under kvällen har det bara blivit värre och värre, är typ storm ute nu! Jag hoppas att det lugnar ner sig snart. Men har iallafall haft en bra och mysig dag. Kul att göra nånting också, att åka iväg på lite roadtrip. Speciellt nu när vi inte kan åka iväg imorgon.