Stadsmuren.

Idag möttes vi allihopa upp vid nio, så gick vi till gamla stan. Så gick vi direkt upp på muren. Den är typ 2 km lång och 800 trappsteg. Väldigt smal väg också som ni kan se! De va lite jobbigt att gå just alla trappsteg haha! Sen var de ganska varmt. Dock fläkta de lite med vinden så de var skönt. Så vi gick hela muren och studda den, vilket har väldigt bra. Så vi vet om vi kan rekommendera de till gästerna eller inte. Jag skulle rekommendera att gå den, men inte till äldre människor. Det blir nog lite för jobbigt. Speciellt senare i sommar när det är så varmt! Sen är det ganska dyrt också, kostar 150 kuna för att gå hela muren. Men är man hurtig och gillar fina vyer så kan jag absolut rekommendera muren. Det gick ändå ganska snabbt för oss att gå den också. Vi brukar säga att de tar cirka 2 timmar att gå just för att det är så mycket upp och ner. Men det tog nog inte så lång tid för oss att gå. Kanske tog 1 timme, max 1,5 timme. När vi gått klart hela muren så gick vi till en restaurang i gamla stan. Alla var sugna på caesar sallad  så vi sökte på det på Google och fick upp en restaurang på tripadvisor som skulle ha bra sallad. Så då gick vi dit. Och de var väldigt god ceasar sallad! Äntligen har jag hittat ett bra ställe med sallad. Och det var mycket mat också så man blev mätt. Och väldigt fräsch restaurang! Och fina färger. Så absolut en av de bästa restaurangerna hittills. Den heter Mea Culpa. Efter maten tog vi lite kaffe och chilla. När jag kollade på min klocka så hade jag gått totalt 6622 steg under hela förmiddagen och 4,65 km. De var väl bra gjort. Älskar min Apple watch! Den är så bra. Mäter kalorier, steg och avstånd. Den är också väldigt bra att ha när jag kör tabata. Då får jag även upp där hur mycket kalorier jag gjort av med. Och såklart även när jag springer. Dock så finns de ju appar för när man springer, så klockan är speciellt bra när de gäller andra typer av träning och hur mycket man går under en hel dag. Speciellt när man har utflykt, då är de kul att se hur mycket kalorier man gjort av med. Så jag är väldigt nöjd med min klocka, har på den varje dag. Stort tack till mamma och pappa som jag fick den av i födelsedagspresent! Bland de bästa inköpet. Iallafall efter lunchen idag så gick vi hemåt. Och de var ju typ jobbigare att gå hem och uppför alla trappor än att gå på själva muren haha! När vi kom hem så hade vi veckomöte. Gick igenom flygis idag och imorgon och schemat. Sen åkte Micaela hem och vi hade lite fri tid. Så då träna jag. Körde fyra tabata pass, blev helt slut efter! Sen duscha jag och så hann jag även med en lite powernap. Vid 18.45 åkte vi hemifrån igen. Då hade Caroline och Linda departure transfer, medan jag skulle köra bil till flygplatsen. Så skönt! Vi ska försöka ha så varje vecka att två åker transfer och en åker bil, så att den som åker bil kan skjutsa och hämta dom andra. Så jag släppte av tjejerna på hotellet där dom skulle bli upphämtade med bussen och så körde jag direkt till flygplatsen. Där mingla jag lite. Träffa gäster som jag träffat under veckan på HtT, så mysigt! Så stod vi där vi diskarna medan alla checka in. Sen hade vi typ en halvtimme på oss innan ankommande kom. Så jag hällde i mig en kaffe på två minuter, sen tog vi bussar. Dom hade ändrat i bussarna så de fixa vi också. Sen kom gästerna ut vid kvart över tio. Och allt gick väldigt smidigt! Jag stod ute och skickade alla till rätt buss. Sen räkna jag alla bussar och så sände jag en buss. Sen skulle jag köra bil igen, behövde inte åka med transfer buss! Så skönt!  Så jag körde iväg från flygplatsen. Och shit vad folk körde! Som riktiga idioter. Det var så kul! Körde hur fort som helst. Och alla ba körde om varandra hit och dit. Så jäkla kul haha. Älskar att köra fort. Så hämtade jag först upp Caroline på ett hotell sen åkte vi och hämta Linda. Efter de körde vi hem. Så kom hem vid elva. Och allt gick så smidigt vid ankomst! Älskar bussarna här och hela parkeringen och allt. Vi har lixom tre bussar som står ensamma på parkeringen. Det är buss 101, 102 och 103. Så står dom alltid på rad i rätt ordning. Så jäkla skönt. Väldigt smidigt är det! Tycker även om att ha flygplats på kvällen. Är mer kvälls person än morgon person. Bara synd att vi har så tidigt transfer imorgon. Man får inte så mycket tid att sova då.