SRD.

Idag möttes vi halv nio. Så åkte vi till kontoret. På kontoret gjorde Linda och Carolin välkomstbrev, medan jag påbörjade manuset för vinprovning. Så vi satt framför datan hela förmiddagen. Vid lunch tog vi bilen ner till hamnen i Cavtat och åt lunch. Åt lunch på en restaurang där som vi rekommendera i våra pärmar. Och för tredje gången tog jag kyckling sallad, och för tredje gången blev jag besviken. Dom kan inte göra goda sallader här. Så tråkigt! Jag får nog ge upp det helt enkelt. Efter lunchen åkte vi tillbaka till kontoret och jag fortsatte med manuset. Sen åkte jag till flygplatsen, och Michaela följde med faktiskt! Men det var bara jag som hade uniform på mig och jag tog emot gästerna själv. Men det gick bra! Stod utanför arrival, så bad jag alla gäster vänta på sidan och när jag tagit emot alla så gick jag med dom till bussen. Det var ju bara 13 gäster! Så lasta dom in sina väskor. Jag klev på bussen och berätta lite bra-att-veta sen sände jag iväg den. Gick smidigt och bra! Sen åkte jag och Michaela tillbaka till kontoret. Så fortsatte jag med manuset. Det är ju detta manus som var obefintligt innan eftersom dom inte haft denna utflykt tidigare. Så jag skriver den från scratch lixom. Men det är ändå rätt kul! Jag älskar att skriva och ämnet är ändå roligt. Skriver hellre om vin än historia. För historia är inte riktigt min grej. Allmän historia då da. I detta manus skrev jag vinets historia, om vin i Kroatien och dom bästa vinerna och lite olika termer. Så det är ändå kul! Hann inte klart helt dock, får fortsätta imorgon. Till slut så kände vi oss alla ganska nöjda på kontoret så då åkte vi hem. Vi bytte bara om sen hade vi bestämt att mötas upp igen 18.15. Vi hade nämligen planerat att ta linbanan upp till SRD berget här i Dubrovnik. Den är 415 meter över havet. Så vi åkte upp linbanan, kollade på utsikten, tog lite bilder, sen satte vi oss på restaurangen där. Så åt vi middag. Tog kött med potatis. Och de var gott och personalen var hur trevlig som helst! Dock synd bara att dom inte kunde grilla köttet rätt. Jag beställde medium-rare men fick nästan well done. Så de var lite tråkigt. Men som sagt annars jätte bra! Och de var så mysigt på själva restaurangen också. Hade jätte fin utsikt över Dubrovnik, dom hade mysig låg musik i bakgrunden och som sagt var alla så trevliga. Så det rekommenderas starkt! Efter middagen tog vi linbanan ner igen och gick hem. Så det blev en väldigt mysig kväll. Och roligt att få studda linbanan också! Det är förmodligen något som våra gäster kommer fråga om! Hur man tar sig upp till berget, vilken tid linbanan går, vad det kostar, vad som finns på toppen osv. Så det var bra att vi kunde studda de nu så pass tidigt ändå. Imorgon är Carolin och Michaela lediga. Jag och Linda har HT tillsammans på förmiddagen och sen på eftermiddagen har vi kontor. Dock ska vi nog jobba hemifrån då vi har wi-fi här och egna datorer. Så de blir förmodligen att skriva klart utflykts manuset för mig! Sen fortsätta med något annat manus. Och även kolla innehållet i pärmarna och se vad som behöver uppdateras lixom. Kommer nog bli bra. Kul med lite HT också, iallafall att bara komma iväg från kontoret. Dock tror jag inte att det kommer komma fram några gäster då vi som sagt endast har 13 stycken här, men iallafall!