SokolGrad.

Igår skjutsade jag först Caroline till de hotellet hon skulle bli upphämtad på av bussen. Sen åkte jag direkt till flygplatsen. Så tog jag en kaffe medan jag vänta på mamma och pappa. Sen ankom dom med flyget och vi gick till bilen. Så skjutsade jag dom till deras lägenhet och sen åkte jag hem och parkera bilen. Så gick jag ner till dom. Så gick vi och åt frukost på en restaurang som ligger ganska nära deras lägenhet. Där åt vi frukost. Efter det gick vi in till Gamla Stan. Så visade jag dom runt där. Sen visade jag vart Banje beach låg och efter det satte vi oss på en restaurang och tog något att dricka. Sen visade jag dom ytterligare en liten strand som ligger på andra sidan Gamla Stan. Efter det gick vi hem till dom och jag tog lite grejer som dom hade med sig till mig. Sen gick jag hem. Så bytte jag om och gick ut och sprang 7 km, när jag kom hem igen körde jag ett tabata pass. Sen gick jag till mamma och pappa igen. Så drack vi lite bubbel hos dom och sen gick vi in till Gamla Stan. Hade bokat bord på Taj Mahal. Så åt vi där, supergott! Sen gick vi till en bar efter det och tog lite drinkar. Sen gick vi hem igen. Idag gick jag upp vid halv åtta. Så åkte jag iväg till mitt första HT. Sen hämtade jag upp Caroline och så åkte vi till mitt andra HT. Sen åkte vi till kontoret. Så gjorde vi all välkomstbrev för tisdag och onsdag plus skrev ut service tider. Dock kunde vi inte göra hemresetider då vi inte fått tiderna än. Så vi slutade tidigt idag! Kom hem vid halv ett. Då gick jag ut och sprang 11 km, sen körde jag ett tabata pass. Efter det duscha jag. Sen mötte jag upp mamma och pappa och då åkte vi iväg med bilen. Hade planerat idag att vi skulle åka och äta i Konavle då vi hade bilen hela eftermiddagen och kvällen. Och eftersom jag slutade så tidigt så åkte vi iväg tidigare och så åkte vi först till Sokol Grad som är ett fort dom ligger i Konavle. Jag har aldrig varit där så det var kul att åka dit! Och det var ett häftigt fort. Väldigt mäktigt med stora stenar och häftigt läge mitt i bergen. Så vi gick in där och kika runt. När vi hade sett hela Sokol Grad så tog vi bilen till restaurangen som bara låg 10 minuter därifrån. Så vi fick bord där och så beställde vi både förrätt och huvudrätt. Det var jätte god mat! Och tycker om den restaurangen då den ligger så fint till. Ligger mitt i ingenstans precis vid floden Ljuta. Och sitter man på uteserveringen som vi gjorde så känns det som att man sitter typ i en djungel haha. Jätte häftigt och fint! Men man måste ha en bil för att ta sig dit. Ligger cirka 40 minuter från Dubrovnik och det går inga bussar dit. Och maten var som sagt jätte god! När vi ätit klart så åkte vi tillbaka till Dubrovnik igen och mamma och pappa gick hem. Så det var en väldigt trevlig eftermiddag och kväll! Både att få se Sokol Grad och att visa dom landsbygden Konavle i Dubrovnik. Det är så härligt att ha dom här också! Jätte mysigt. Så glad att dom ta sig tid att alltid komma och hälsa på mig där jag är. Så söta är dom! Väldens bästa föräldrar verkligen.