Service.

Igår vakna jag av att service telefonen ringde. En från ett hotell som sa att två av våra sällskap blivit överbokade. Kul kul, not. Ringde då lite samtal. Sen åkte jag och Janni iväg med bilen. Vi hade ju på schemat att köra runt på förmiddagen. Så vi hade ett möte bokat 10.00 på ett hotell i Playa del Ingles. Så vi körde till Playa Ingles tidigare så åkte jag runt och visa henne all hotell som vi har där. Sen skrev vi biljett på det hotellet vi hade möte på. Sen åkte vi till San Agustin, så visade jag alla hotell där. Sen åkte vi till Meloneras och jag visade alla fyra hotell vi har där. Sen på vägen tillbaka åkte vi igenom Maspalomas så visade jag alla hotell där. Sen åkte vi hem. Så jag hann visa henne alla hotell i närområdet! Nu är det bara vischan hon inte sett. När vi kom hem så åt vi lunch. Jag åt kvarg med bär. Sen gick vi till kontoret. Så skrev jag in biljetten och visa henne lite saker på datan. Sen blev vi upphämtade med buss vid kontoret 12.40. Så åkte vi med bussen och hämta upp folk på hotell. Sen åkte vi till flygplatsen och jag hade departure transfer och Janni studda mig när jag hade det. Sen kom vi fram på flygplatsen och jag visa runt henne där. Sen hjälpte folk att checka in. Efter det gick vi ner på arrival. Då vissna jag Janni där hur det såg ut. Sen stod jag ute. Så peka jag våra gäster i rätt riktning till bussarna. Sen räkna jag alla bussar. Min var full så åkte direkt. Och då följde Janni med och studda mig när jag hade arrival transfer. Så hade vi transfer till Maspalomas, Meloneras och Puerto Rico. Sen fick vi skjuts tillbaka till kontoret av Paco som körde bussen. Och då kaosa service telefonen. Började ringa massor. Så på kontoret svara jag på samtal och sms, skrev loggar och kollade upp bokningar. När jag var klar så gick vi hem, var hemma vid 19.30. Väl hemma åt jag middag, taco rester från igår. Dom andra tjejerna gick ut och åt, men jag kände att jag inte hade lust att följa med. Ville ha en egen själv hemma kväll. Efter jag ätit så träna jag tre tabata pass på en timme och 20 minuter. Sen tog jag en lång dusch. Efter det gick jag och la mig och sov. Idag gick jag upp vid åtta. Så åkte jag till mitt första HT i Playa del Ingles. Satt där en timme, sen åkte jag till mitt andra HT i San Agustin. Så satt jag där en stund. Och det var ändå skönt på HT för hade inte så mycket folk så kunde fixa massa med servicen under tiden. Efter mitt andra HT åkte jag till kontoret. Där skrev jag in biljett och gjorde min kassaredovisning. Sen kom dom andra tjejerna tillbaka och vi gick och åt lunch allihopa på Ola Bonita, restaurangen vid oss. Satt där ganska länge och åt och prata massa. Pratade om allt kaos vi gått igenom här på GC, om alla gäster osv. Skulle kunna skriva en bok om allt sjukt vi varit med om! Och snart är ju säsongen slut här på GC. Dom sista gästerna åker hem 22 april. Och sista veckan så har vi bara ett flyg! Så skönt ska det bli. Dock vet ju inte jag än hur länge jag blir kvar här. Vet inte när jag ska åka till Kroatien. Så vi får väl se om jag blir kvar och stänger ner Gran Canaria och sen åker direkt till Kroatien. Eller om jag åker lite tidigare härifrån och åker till en annan destination först för att hjälpa till att starta upp där och sen åker till Kroatien. Vi får ju inte första gästerna till Kroatien förrän i mitten/slutet av Maj. Det är ändå väldigt sent! Måste ju dock dit tidigare för att lära upp mig om alla utflykter osv. Så vi får väl se hur det blir. Ser fram emot att få ett datum på när jag åker härifrån. Känns lixom som att nu har jag gjort mitt på GC så att säga.