Saona.

I söndags så möttes vi vid nio och så åkte vi tillsammans iväg till Cueva de las Maravillas som är en stendropps grotta en bit utanför Higuey. Man fick en guide också som gick med under turen. Så vi gick ner i grottan som var ganska stor! Så gick runt där längst en stig och kolla. Fick även se målningar som ursprungsbefolkningen målat. Så det var häftigt där inne! Efter rundturen i grottan visa dom djuren iguanas, som är typiskt för Dominikanska Republiken. Djuren är som stora ödlor och det är endast här som dom finns naturligt! Så vi kika lite på dom. Efter det så åkte vi till ett shoppingcenter som ligger precis utanför Punta Cana downtown som heter Blue Mall. Det blev färdigbyggt under sommaren så de fanns inte här förra vinter! Ett stort shoppingcenter med massor av restauranger och även en del klädesbutiker. Bland annat en av dom största Zara jag varit på, samt Nike butik och Desigual och några lokala butiker. Så dit måste jag åka tillbaka till för att shoppa lite. På shoppingcentret så åt vi lunch också. Sen var planen att åka till en strand. Vi åkte till Pearl Beach Club. När man kom dit så var det vakter där som släppte in en, sen fanns det som två olika områden. Ett område där själva beach club var, det fanns en pool och solstolar och bar och där kosta inträde. Sen ett område där de va endast strand och där kunde man lägga sig på sin handduk utan att betala något. Dock så blåste det så otroligt mycket att vi inte kunde lägga oss och sola. Så då valde vi att åka hem istället och lägga oss vid poolen. Men precis när vi la oss där så blev de molnigt. Haha vi har alltid sån otur! Får alltid massa moln när vi lägger oss vid poolen. Så då gick vi hem istället. Igår studdade vi en av utflykterna som vi säljer som är en båtutflykt till Saona ön. På vägen dit hade vi ett stopp vid "naturals pools" som dom kalla de. Det var ett ställe där det var väldigt grunt och vattnet var så otroligt fint! Helt klart vatten. Där bada vi och tog massa bilder. Sen åkte båten vidare till Saona. Där solade vi på stranden, tog bilder vid palmerna och bada i havet. Vi hade även lunch där. Efter lite mer än två timmar gick båten tillbaka till hamnen och sen åkte vi buss hem. Och denna utflykt var ju helt fantastiskt! Så otroligt vackert. Det är nog det vackraste stället jag varit på. Kritvit sand på stranden och helt klart turkost vatten. Så det här är absolut min favoritutflykt hittills! Kan varmt rekommendera alla som åker till Dominikanska Republiken att åka till Saona.