Samsara.

Gick upp 06.00 imorse för att springa, tidigt morgon! I vanliga fall hade jag nog tagit springturen efter utflykten idag, men jag tänkte att jag inte skulle hunnit det idag eftersom jag, mamma och pappa hade planerat att äta middag ute efter utflykten. Så jag gick upp sex och sprang typ en timme. Då testade jag springa en annan rutt. Har sett förut att det finns typ ett till spår runt en park som ligger nära mamma och pappas hotell, men jag har aldrig testat springa där. Men eftersom att jag visste att spåret som jag brukar springa i inte är öppet så tidigt så sprang jag till det här andra spåret då. Och det var väldigt litet. Om man skulle springa de spåret som gick runt parken så var det väldigt litet. Sen fanns det ett till spår som gick längre som jag sprang i först, men det spåret gick lixom inte runt parken utan fortsatte lång bortåt. Så började springa de stora spåret sen vek jag av vid kanalen och sprang neråt mot vattnet och sen svängde jag igen och kom tillbaka på spåret. Sen sprang jag typ fyra varv i lilla spåret. Så jag sprang runt där lite hur som helst. Och eftersom att det var så tidigt så mötte jag ju alla som gick hem från krogen, haha. Det är nämligen bank holiday idag, en röd dag, så typ alla locals var ute igår. Så det var lite obehagligt att springa där för det var mörkt. Men nu har jag testat springa de spåret iallafall! När jag kom hem duscha jag och bytte om. Så drack jag en kopp kaffe och sen gick jag till bussen. Blev upphämtad på kontoret. Hade tyvärr inte Paco som chaufför, min favorit buss chaufför. Men jag hade en annan bussis som jag haft förut på transfer, men aldrig på utflykt. Och tror inte han kört denna utflykt förut överhuvudtaget. För han frågade om dagens upplägg på utflykten osv. Sen fråga han om han skulle köra kustvägen eller motorvägen. Men det var ju bra att han fråga, så han skulle ha koll på allt. Så vi åkte till alla hotell och hämtade upp alla gäster först. Sen påbörjade vi utflykten i Arguineguin. Där hade alla egen tid. Så då gick jag såklart runt med mamma och pappa på marknaden. Vi kollade lite, sen tog vi en kaffe och sen kolla vi lite till. Så var det dags att gå tillbaka till bussen. Och det gick så smidigt! Var ju rädd att folk skulle saknas eftersom att det var så många, 44 personer. Men alla var där i tid och alla hoppade in i bussen direkt. Så när jag räkna bussen var alla med! Väldigt smidigt. Då åkte vi till Mogán till Acaymo och åt lunch. Och vad jag har längtat efter den lunchen! Den är så god, och äntligen fick jag äta den igen, haha. Och alla gäster verkar också verkligen uppskatta den. Dom verka också tycka den är jätte god. Så det är bra. Sen var alla återigen tillbaka på bussen i tid. Så åkte vi till Puerto de Mogán. Där följde alla först efter mig till uppsamlingsplatsen, sen hade alla fri tid. Så jag visade då upp Puerto de Mogán för mamma och pappa. Visade dom de fina gränderna med blommorna, den mysiga båthamnen och den fina stranden. Så satte vi oss ner sen vid en restaurang och tog en dricka. Sen gick vi till samlingsplatsen. Och det var ju de mest kritiska momentet, kommer alla vara i tid? För färjan åker ju prick 15.15 och väntar inte på någon. På dom andra ställena om någon hade varit sen så hade vi kunnat vänta eftersom jag bestämmer när bussen går. Men inte när vi ska med färjan. Så när klockan var 14.55 som var den tiden som var sagt att vi skulle samlas, så ställde jag mig på en bänk och ropade dit alla och räkna dom. Och alla var där! Helt sjukt. Alla var i tid. Så då började vi gå till färjan. Jag gick längst fram och visa vägen och alla gick efter mig. Så på färjan fick vi kliva på nästan först. Jag var ju jätte nervös att vi inte skulle få plats på färjan för att vi var så många! Men jag hade berättat för kaptenen direkt när vi kom till Puerto de Mogán att vi skulle vara 44 personer som åkte med färjan 15.15. Och när vi kom till färjan så fick som sagt vi förtur och kliva på före de andra. Så alla fick plats! Vi åkte färja i 45 minuter, satt jag och prata med lite gäster. Sen var vi i Puerto Rico vid fyra och precis när båten la till så kom min bussis. Så han var i tid! Alla klev på bussen och när jag räkna den så var den full direkt, alla var där. Så alla gäster var exakt i tid hela dagen, ingen hamna efter. Och jag hade koll på alla. Så det var ju inget problem att ha så många gäster iallafall! Gick ju jätte bra faktiskt. Och det var flera som hade gått fram till mamma och pappa och gett beröm för mig. Att dom "har en väldigt flink dotter". Haha, norska alltså. Och så tog flera bilder på mig också. De va kul! Så när alla klev av bussen så fick jag också beröm. Och några kramar, mysigt. Och en som sa "tack så mycket gumman!" Och gav mig en kram. Så söta! Och en som sa "du var så duktig idag!". Och på vägen tillbaka till alla hotell så sjöng vi också! Det var en som fyllde år, så vi sjöng ja må du leva. Jag tog till och med ton, haha. Det var kul. Så jag kom tillbaka till kontoret runt halv sex. Så fixa jag lite med departure och arrival inför imorgon. Sen gick jag från kontoret vid sex. Då gick jag hem. Så hade jag, mamma och pappa planerat att träffas åtta för att åka till Meloneras och äta middag. Så då tog jag mig ut på en till spring runda. Sprang till mitt vanliga spår, sprang fyra varv och sen tillbaka. Hemma duscha jag och bytte om sen ringde jag taxi. Den plocka upp mig hemma så plockade vi upp mamma och pappa på vägen. Sen åkte vi till Meloneras.  Mamma och pappa ville äta i Meloneras, och jag visste en restaurang som jag inte ätit på än men som jag hört massa bra om. Den heter Samsara, vi rekommenderar den i våra pärmar och Anna hade sagt att dom har jätte god mat där! Så vi testade den restaurangen. Den ligger lite inne i Meloneras, inte vid strand promenaden. Och vilken häftig restaurang! Så cool inredning. En restaurang med orientaliskt inslag. Den var as häftig. Och jätte god mat! Och när vi beställde mat så sa servitören det att rätterna är så stora så det räcker att dela på två rätter. Så vi beställde in två rätter, en med kalkon och en med anka. Och det var jätte gott! Speciellt den med kalkon som låg i nån kokos sås och yoghurt. Jätte gott verkligen! Sen fick man en skål med ris och en skål med couscous till det. Det var jätte gott verkligen! Och så var som sagt inredning jätte häftig. Så denna restaurang kan jag verkligen rekommendera vidare. Och ja det är dyrare där än på vissa andra ställen, men det är det nog värt för så god mat och så häftig restaurang. Efter att vi ätit så gick vi till strandpromenaden och till 19de hålet igen, haha. Det var dock ingen live musik idag men hög musik från högtalarna och dom visa live framträdanden på skärmarna. Lite Michael jacksson med mer. Så det var bra! Så vi drack en varsin mojito, jätte god mojito har dom! Det var ju även det vi drack sist. Nästan lika god som den vi drack i London, haha. Efter mojito så åkte vi hem, vi ville inte vara ute för sent eftersom vi ska upp imorgon. Så var hemma vid... Då gick jag och la mig i princip direkt. Men har haft en så bra dag! Har varit så bra. Utflykten gick bra och alla var glada och det var mysigt ikväll också. Vår sista kväll tillsammans. Det är tråkigt...men dom kommer snart igen! Och vi hade en jätte trevlig kväll tillsammans.