Roque.

I fredags så höll jag utflykt till Santa Cruz. Så först åkte vi till vulkanen San Antonio där alla hade lite egen fri tid. Sen åkte vi till huvudstaden. Jag höll stadsvandring och sen hade alla fri tid igen. Under tiden åt jag lite lunch. Sen samlades vi igen och åkte tillbaka till hotellet. Väldigt trevlig utflykt och alla verkade nöjda! Igår var det dags för vår långa heldagsutflykt till högsta punkten Roque de Los Muchachos. Så alla hoppade på vid hotellet och sen påbörjade vi buss resan. Först hade vi ett kort stopp på vägen så alla kunde gå på toa, sen åkte vi till toppen. Och var häftigt det var! Vi hade så fint väder, solen sken. Så jätte bra utsikt. Man såg ända till Teide som är Teneriffas högsta berg. Och alla moln lixom rörde sig ner mot bergen, som ni ser på bilderna ovan. Väldigt häftigt. Bästa dagen än så länge på Roque. Efter stoppet på toppen åkte vi och åt lunch. Sen på vägen hem stannade vi på en marknad. Så kom vi tillbaka till hotellet runt sex. En väldigt lyckad dag iallafall! Förra gången jag höll denna utflykt tyckte jag det gick sådär, men denna gång gick det väldigt bra! Så jätte nöjd är jag.