Roadtrip.

Igår efter mitt sista HT så blev jag hämtad av Thea och vi åkte till kontoret. Men allt som skulle göras var klart så vi gick hem typ direkt. Hemma bytte jag om och så gick jag ut och sprang. När jag kom tillbaka hem så duscha jag direkt och sen kom mamma och pappa. Så Alexandra hade fixat lite god bål med vin, Sprite och bär och köpt lite snacks. Sen kom Alexandras två kompisar och efter det kom Sofia med hennes två kompisar. Under kvällen kom Nikko och hennes kompis förbi en stund bara. Mamma och pappa var väl kvar till halv elva ungefär. Vid tolv så åkte vi alla taxi in till byn. Gick först till irländska baren där vi träffa bravo Tours och Thea, Frida och Fridas bror. Så var vi kvar på baren en stund. Sen gick vi tillsammans till ChinaWhite. Var där och dansa massor, sen gick jag, Frida, hennes bror, Sofia och Sofias två kompisar till Pacha. Och så dansa vi massor där. Sen tog jag taxi hem. Så jag var hemma halv sju på morgonen! Sen hade jag, mamma och pappa bestämt att vi skulle gå upp 08.00 idag. Och jag ställde klockan och allting, men vaknar inte av den! Eller så stängde jag av den i sömnen. Vakna heller inte när mamma och pappa ringde mig 11 gånger. Eller vaknade sista gången dom ringde och då hade jag panik! Då var klockan halv tio! Haha så fick panne. Jag går upp direkt och ringer Avia för att boka hyrbil. Och som tur var så hade dom en ledig! Så bokade in den för idag och imorgon. Efter vi la på ringde jag pappa då. Och sa att Avia skulle komma till deras hotell halv elva. Och sen skulle dom hämta mig. Så jag och Alexandra åt frukost. Kaffe med knäckemacka med julskinka på. Så gott! Sen blev jag upphämtad av mamma och pappa. Vi påbörjade vår roadtrip med att åka till byn Fataga. Jag har ju varit där några gånger men mamma ville dit så det blev bra att börja där. Visa dom runt och så gick vi till bageriet som är 200 år gammalt. Där köpte vi deras speciella bakelser. Kokos boll och mandelkaka. När vi var en stund i Fataga åkte vi vidare, till Roque Nublo, en av utsiktplatserna. Där parkera vi och tog massa bilder. Men det var så kallt! Var bara 9,5 grad! Jätte kallt verkligen. Men det var väldigt klart så man såg allt jätte tydligt. Så det var bra. Vi gick runt lite där vid Roque Nublo och jag visa mamma och pappa den bedjande munken osv, jag har ju redan varit där typ två gånger. Sen åkte vi till Artenara. Där hade jag planerat att vi skulle äta lunch i grottrestaurangen! Så när vi kom dit gick vi till restaurangen på en gång. Och det var första gången jag var i den byn. Och restaurangen var väldigt häftig. Den låg högt upp så det var fin utsikt. Sen låg den ju lixom i en grotta, så man gick igenom en grott gång innan man kom in till själva restaurangen. Så det var häftigt! Maten var helt ok också, det smaka gott. Dock tråkig uppläggning, men det är ju lite så utomlands. Efter lunchen gick vi runt lite i Artenara. Och så gick vi till deras grott museum. Där visade dom hur urbefolkningen bodde när dom bodde här förut. Och dom bodde ju i grottor. Men det var faktiskt väldigt fint! Och det stod att alla grottor alltid håller en temperatur mellan 18-20 grader, även om det är kallt ute. Och det var fint inrett också! Med riktiga sängar och möbler och lampor osv. Så om det är så man bor när man bor i grottor så skulle jag också kunna tänka mig att bo i en grotta, haha! Och museet var faktiskt gratis att gå in i. Så det var jätte bra! Blev väldigt imponerad av Artenara. En positiv överraskning. Och dom hade ju massa fler restauranger som också låg i grottor. Jag tror faktiskt att våra gäster också skulle uppskatta om vi hade en utflykt dit! Men det kanske man inte kan ordna nu mitt i säsongen, men tror det skulle vara en bra utflykt! Tyckte mycket om den byn. Efter ett tag så åkte vi vidare, till Arucas. Där hade vi planerat att gå på Rom fabriken. Men när vi kom dit var det stängt! Jätte tråkigt...ville verkligen gå dit för har aldrig varit där. Så det var tråkigt. Men då åkte vi till kyrkan istället som låg i Arucas. Och den var väldigt fin utanpå! Dock inte lika fin inuti. Men ändå kul att se något nytt. Efter vi vart i kyrkan åkte vi till gamla huvudstaden Galdar. Där gick vi runt och kika lite sen satte vi oss och fika. Dock var väl inte Galdar något att hänga i julgranen. Dock kanske vi missade något, ingen aning. Men av det vi såg så fanns det inte särskilt mycket. Så det var synd. Men nu har vi sett det iallafall! Efter Galdar åkte vi hem. Blev avsläppt hos mig vid åtta. Så körde jag ett tabata pass lite snabbt, sen duscha jag och packa, så tog jag taxi till mamma och pappa. På kvällen där gjorde pappa fattiga riddare och så drack vi te till! Så mumsigt. Sen kollade vi sista avsnittet av julkalendern. Väldigt bra slut faktiskt! En bra julkalender. Nu ligger vi i sängen och ska sova. Imorgon tänkte vi gå upp runt nio kanske och äta frukost, sen ska vi åka till Mirador för att shoppa! Wiho, ser så fram emot det!