Potatisgratäng.

Igår efter mitt IT åkte jag till kontoret. Skrev in utflykter och skickade in min ansökan till Sofia! Sen fick vi gå hem. Hemma körde jag ett tabata pass. Sen duscha jag. Efter det åt jag lunch, kvarg med bär. Sen gick vi tidigare till kontoret, hade bestämt att ses 14.30. På kontoret uppdaterade jag vår restaurang-lista till våra pärmar. Så skrev jag ut dom och dela upp till alla. Sen fick jag skjuts av Nikko till mitt första HT. Var där en stund sen gick jag till mina andra två HT i Playa del Ingles. Sen blev jag hämtad av Nikko. Vi åkte och hämta Alexandra sen åkte vi till kontoret. Skrev in lite utflykter och fixade lite. Och det blev senare på kontoret än vad jag trott, så kom hem vid sju. Då bytte jag om och fixa mig lite. Sen tog jag bilen till Johanna. När jag kom dit visa dom mig runt i lägenheten som dom bor i, och den var jätte stor och fin! Sen åt vi middag. Potatisgratäng, entrecote och kantarellsås. Det var supergott! Speciellt potatisgratängen, så länge sen jag åt det! Så fikade vi lite efter, äkta bryggkaffe, mums. Så satt vi och prata lite osv. Sen åkte jag hem strax efter tio. Hemma la jag mig och sov direkt. För idag blev jag nämligen upphämtad 07.20 utanför kontoret! Jätte tidigt haha. Kändes som mitt i natten, helt kolsvart ute. Så hade vi 9 hotell stopp, totalt 30 gäster! Första gången jag hade så många på denna utflykt! Endast haft max typ 15 gäster innan på denna utflykt. Så jag var lite nervös. Men det gick väl bra. Det var synd dock för det var så kallt och dåligt väder! Sån skillnad mot förra veckan. Det var jätte kallt och kom även lite regn när vi var på restaurangen. Sen var det så dimmigt. Så från restaurangen såg man ingenting, så dom fick inte se den fina utsikten från restaurangen utöver hela Las Palmas. Sen frös alla hela tiden och bussis kunde inte höja värmen för mycket för då skulle det bli imma på rutan och då skulle han inte de något. Och det var lika dimmigt när vi kom till utsiktsplatsen Roque Nublo. Och det var 10 grader och blåste och regna! Det var så kallt. Både jag och alla gästerna frös. Och man såg ju ingen utsikt på grund av dimman, så ingen ville ju stanna kvar där utan alla ville gå in i bussen igen och åka vidare. Dåligt väder förstör verkligen allt! Är det soligt och varmt så är alla glada och pigga. Men är det regnigt och kallt så fryser folk och blir på sämre humör. Så ingen ville stanna kvar på Roque Nublo, utan vi åkte vidare nästan direkt till Fataga. Och på vägen dit så sprack det upp! Så när vi kom dit var det soligt och 18 grader, så det var tur! Men då var vi ju också närmare syd än tidigare. Och eftersom att vi knappt stanna vid Roque Nublo så hade vi längre tid i Fataga. Men det var ändå bra! Tidigare har vi bara haft cirka 20 minuter som jag tycker är lite kort. Nu hade vi ungefär 50 minuter. Och då hade ju alla tid att verkligen gå omkring och kolla i byn. Så dom flesta följde med mig till bageriet i början, sen hade dom egen tid att gå omkring och kolla i byn, och i dom olik affärerna och även ta en kaffe om dom ville det. Sen vid 16.10 så träffades alla vid bussen igen och vi åkte tillbaka till alla hotell. Och jag fick jätte många komplimanger av gästerna! Det trodde jag inte, dom var lite svår flirtade tyckte jag. Men flera sa att jag var jätte duktig, att det var jätte bra guidning och att det här gjorde jag bra. Så det var ju jätte kul! Fick också en applåd i slutet av utflykten och en del kramar. Men det var tur att det var så fint väder i Fataga, de vägde upp det dåliga vädret tidigare. Då blev alla på lite bättre humör och utflykten avslutades bra. Jag var iallafall tillbaka på kontoret runt 18.00. Var där en timme sen fick jag gå hem. När jag kom hem bytte jag om och gick ut och sprang en timme. När jag kom hem körde jag ett tabata pass på en halvtimme. Sen duscha jag.