Playa.

Igår kom jag hem från utflykten vid fem. Då gick jag till Office och träffa Sofia. Vi satt och prata lite om utflykten osv. Då fråga hon även om jag kunde hålla den nästa vecka, så det ska jag göra! Kul kul. Sen åkte jag och lämnade två vin på ett hotell till gäster och sen lämna jag en pärm på ett hotell. Åkte fel tre gånger också. Fast jag åkte efter gps. Hur svårt kan det va, suck suck. Sen åkte jag hem iallafall och gick direkt ut och sprang. Sen gick jag över till Frida och Thea en stund. Sen var jag bara hemma och kollade på Grays Anathomy och fixade till mitt manus lite för utflykten. Sen sov jag. Idag gick jag upp vid åtta. Då gick jag mot bussen. Egentligen var planen att jag skulle åka till amadores stranden idag på min lediga dag, men jag hade ingen bil. Vi har ju bara två bilar och både Frida och Sofia behövde den. Och taxi till amadores från oss kostar typ 30 euro. Och var inte så sugen på att lägga typ 600 kr för att åka och sola. Så då tänkte jag att jag skulle åka till Playa Del Inglés istället eftersom det är närmsta stranden från oss som bor i San Fernando. Och jag skulle ta bussen. Men först kom den inte. Sen kom en buss men han sa att han inte gick till Inglés. Men han hoppade av bussen och visade mig på tidtabellen vilken buss som gjorde det och när den kom. Och det skulle ta 40 minuter. Så medan jag väntade gick jag till marknaden i San Fernando som var precis vid busshållplatsen. Gick runt där en stund, var typ som marknaden jag var på igår men lite mindre. Sen gick jag till bussen igen. Då kom den bussen som chauffören sa jag skulle ta. Så jag hoppa på den och sa att jag skulle till Playa Del Inglés. Men nehe då sa han att den inte alls gick det. Och då gav jag upp. Allt ska vara så krångligt här. Detta land känns så komplicerat. Samma sak som vi har försökt fixa spanskt kontantkort. Men då finns bara kontant kort med jätte lite internet. Vill man ha mer internet så måste man ha nåt grönt kort tydligen? Och wi-fi kan man inte heller fixa i lägenheten utan då måste man åka ha det här gröna kortet som jag inte ens vet vad de är. Förstår inte hur svårt de kan va. Vi är lixom i Spanien och inte Asien eller nåt. Sen har dom jätte mycket problem med att splitta på notan också på restauranger. Och ingen här pratar engelska. Så frustrerande. Aja efter att bussen sa att den inte åkte till Playa del Inglés så gav jag upp. Då tog jag taxi istället. Kostade 5 euro. Så sen har jag legat på stranden hela dagen! Stranden är väl inte den bästa jag vart på men ändå helt ok. Det är sand hela vägen, och sand som grund i havet och inga stenar. Så det är skönt. Sen finns det många restauranger här. Några gäster har sagt att det är stora sanddyner precis innan stranden och att det är jätte jobbigt att gå i. Men här där jag är så är det inga sanddyner iallafall. Sen sa några igår att det blåste mycket här och var många stenar. Men jag har inte sett en enda sten och det blåser lite men bara svalkande tycker jag! Jag åt även lite brunch på stranden, men annars så låg jag bara och sola och bada. Jag har legat där fram till nu halv fyra, och nu blev det jätte molnigt och ingen sol. Så det blev inte så lång soldag tråkigt nog. Efter fyra bestämde jag mig för att ta en promenad hem. Tog typ en timme. Men nu är jag äntligen hemma! Med skavsår på både fötterna, haha.