Picknick.

Jag har inte varit särskilt aktiv här på bloggen på senaste tiden, jag har nämligen besök. Sist jag uppdaterade var i tisdags. På onsdagen så var det fullt upp! Fick först gå upp tidigt för att vi hade departure vid 05.30. Så Caroline körde bil och hon skjutsade mig och Linda till hotellet där vi blev upphämtade. Sen hade jag departure transfer. Efter det var jag på flygplatsen och hjälpte gästerna att checka-in osv. Sen hade vi arrival. Tog emot alla gäster och peka dom i rätt riktning till bussarna. Sen hade jag arrival transfer. Linda hämtade upp mig på sista hotellet och vi åkte för att hämta Caroline. Då passade vi även på att äta frukost på det hotellet som var Carolines sista hotell stopp. Det var gott! Efter det behövde i åka till telefonbutiken för att fylla på våra telefoner. Sen åkte vi hem. Då hann jag precis gå ut och springa cirka 5 kilometer. När jag kom hem så duscha jag och fixa mig. Sen åkte jag till flygplatsen igen för att hämta mitt besök. Sen åkte vi hem och jag hann vara hemma typ 30 minuter innan jag behövde åka iväg igen för att hålla informationsträff. Hade informationsträffen i Mlini och det var inte så många som kom. Men sålde ändå rätt bra med utflykter, med tanke på hur många som faktiskt kom till träffen. När jag var klar där så hämtade jag tjejerna i Dubrovnik sen åkte vi hem. Så skrev jag inte biljetter osv när jag kom hem. Sen hade jag bokat bord på Taj Mahal i Gamla Stan. Så vi gick ner dit och åt middag tillsammans. Lika gott som alltid! Efter middagen mötte vi upp Caroline och hennes besök, så tog vi en drink tillsammans. Sen gick vi hem. Så ja i onsdags blev en lång och fullspäckad dag! På torsdagen blev jag upphämtad av Micaela vid 08:40. Så åkte vi till min första hotellträff i Dubrovnik. Sen åkte vi till Cavtat och då släppte jag av Micaela på kontoret innan jag åkte till mitt andra HT. Efter det hade jag ett till HT i Cavtat och sen åkte jag till kontoret. Så jag fixade lite med servicen och lite annat allt möjligt. Och servicen ringde faktiskt ganska mycket! Den ringde även mycket på onsdagen men då var Linda så snäll att hon tog den eftersom att jag hade fullt upp. Men i torsdags hade jag den och den ringde mycket för att vara här. Väldigt förvånande. Vid lunch åkte jag och Micaela ner till Cavtat centrum och så åt vi lunch tillsammans och hade även ett litet minimöte. Vi gick igenom ansökan lite inför nästa säsong osv. Sen åkte vi tillbaka till kontoret och jag fortsatte att fixa med servicen. Sen åkte vi till Dubrovnik vid 16.00 och jag hade min sista hotellträff. Där kom det en hel del personer! När jag var klar där så skjutsade Micaela hem mig. När jag kom hem så gick vi ut och sprang 11 kilometer. När vi kom hem igen duscha vi och fixa oss sen gick vi ner till Gamla Stan och åt på Klarisa. Även där lika gott som vanligt! Efter Klarisa gick vi hem igen och sov. På fredagen hade jag tre hotellträffar på morgonen. Både i Dubrovnik och i Mlini. Efter sista hotellträffen åkte jag hem och då fortsatte jag jobba lite hemifrån från datan. Sen gick vi till Mezzanave och åt lunch tillsammans. Jag tog en Caesar sallad, det var mumsigt. Mea Culpa och Mezzanave är ju dom enda restaurangerna som kan göra ceasar sallad. Efter lunchen gick vi hem och jag fortsatte att jobba lite hemifrån. Lite senare så gick vi ut och sprang. Vi hade bestämt innan att vi skulle springa upp för berget SRD, sen springa ner för berget och sen springa till ett annat ställe med fin utsikt och ha picknick. Så vi sprang upp för berget. Det är inte så jätte långt men det lutar väldigt mycket så det var jobbigt! På vägen upp så går det även som en serpentinväg så man springer fram och tillbaka från höger och vänster. Ni kan se de på bild 3 om ni kollar där det är mörkt orange. Detta var även första gången som jag sprang upp för berget. Men det var också väldigt kul. Speciellt när vi kom upp till toppen och hade gjort springutren. Det är ju så fin utsikt därifrån också! Så vi kolla på utsikten och tog lite bilder. Sen sprang vi ner på andra sidan berget. Vi sprang ner vid Gamla Stan och så gick vi in på Pemo och köpte picknick. Köpte bröd, ost, skinka och dricka. Sen sprang vi från Pemo upp på sidan av berget där jag brukar springa när jag springer 8 kilometer. Så dit upp sprang vi och sen slog vi oss ner där på ett bra ställe på en liten stenmur som gick där. Så åt vi upp vår picknick medan vi njöt av den vackra utsikten. Efter det gick vi hem. Så det blev som sagt inte en så lång sprintar, det blev totalt 8,8 kilometer. Men eftersom att vi sprang upp för berget så kompenserade det att springturen inte var så lång tycker jag! Var en väldigt mysig springtur. Och kul att se något nytt. Det är roligt tycker jag att upptäcka nya platser genom att gå ut att springa. Så jag kan absolut rekommendera att man springer eller tar en promenad uppför berget. Var också väldigt trevligt sen med en picknick tillsammans måste jag säga! Så en jätte bra dag och roligt att göra något annorlunda och inte bara gå ner till Gamla Stan och äta middag varje kväll. På bild 1-3 så ser ni bilder från vår springtur och på bild 4-5 ser ni bilder från picknicken.