PalmitosPark.

Efter klippningen i förrgår så gick jag hem och fixa mig och sen gick jag till Johanna och Nikko. Vi satt hemma hos dom och förfesta lite. Sen tog jag och Johanna taxi till Kasbah. Så gick vi först till irländska baren där vi träffa Sofia, Bravo Tours och lite andra guider. Vi tog några drinkar där sen gick vi till Pacha och fixade guidekort. Sen gick vi till Chinawhite. Så hängde vi där hela kvällen. Sen tog jag taxi hem och var hemma vid halv fyra. Igår gick jag upp vid nio. Sen fick jag och Thea skjuts av Johanna vid tio till Palmitos Park. Så gick vi runt där! Och vid 11.30 kollade vi på rovfågelshow. Det var häftigt! Massa rovfåglar som flög helt fritt. Sen fick vi även ställa oss upp och stå med händerna mot varandra för att skapa en "tunnel" som fågeln flög igenom. Det var häftigt! Kände vingarna mot benen, hehe. Showen var i typ en halvtimme och efter det åt vi lunch. Dom hade bara en restaurang i parken så vi åt där, tog en lasagne. Sen fortsatte vi gå och kolla på massa djur. Och gick in i fjärilhuset! Det var också häftigt, aldrig vart inne i ett hus med massa fria fjärilar haha. Så efter det gick vi på delfinshow 13.30. Och den var så bra! Tror de var fyra delfiner som gjorde massa konster. Och så tre skötare, som simmade med delfinerna och så också. Så delfinerna hoppa, spela boll, vinka, spruta vatten och mer. Det var faktiskt en jätte bra show! Dom var duktiga. Även den var i ungefär en halvtimme. Sen gick vi vidare och genom akvariumet där vi såg massa fiskar. Sen gick vi igen typ en fågelpark där det var massa stora fria fåglar. Sen 14.30 kollade vi på pappegojashow. Massa papegojor som gjorde konster. Dom ringde i en klocka, cykla cykel, åkte rullskridskor, solade, la pussel, åkte rutschkana med mer. Dom var duktiga! Sen gick vi igenom reptil delen där vi såg ormar och ödlor. Och sen tog vi bussen därifrån vid 15.30. Och jag måste säga de att jag blev positivt överraskad av Palmitos Park! Trodde inte det skulle vara såhär bra. Men det var jätte fräscht och fint. Och låg häftigt till! Lite högre upp i bergen och mitt i bergen bland massa träd osv. Så man hade också fin utsikt därifrån. Och fanns alla möjliga djur. Från fiskar till fåglar till känguru och delfiner med mer! Dock var det kanske inte jätte stort, men ändå helt okej! Och deras planlösning på vart allt låg var genomtänkt och smidigt. Även deras tider på shower. Det blev väldigt bra i tid att gå på alla dom shower som vi gick på och dom låg lixom efter varandra. Plus att dom hade placerat restaurangen mellan rovfågelshowen och delfinshowen som passade bra i tid då rovfågelshowen var klar vid tolv. Så även där hade dom tänkt till! Och jag tror framförallt att det är jätte kul för barn att åka dit. Och man behövde inte betala något extra för att se någon show. Så Palmitos Park kan jag varmt rekommendera till alla! En fin djurpark som ligger väldigt fint till. Som sagt högre upp i bergen, i Maspalomas. Så även ganska nära där vi bor. Vi hoppade av bussen vid Holiday World och där hämtade Johanna oss. Vi åkte till kontoret. Där packade jag välkomstbrev. Sen fick vi gå hem. Då träna jag två tabata pass, en timme sammanlagt. Sen duscha jag och bytte om. Sen åkte vi till Meloneras. Vi hade planerat att gå på bio. Så medan vi väntade tog vi en kaffe. Sen gick vi till bion. Vi var där 20.45, och det stod på deras hemsida att bion skulle börja runt 21.00. Men när vi kom dit så jade redan bion börjat för tio minuter sen. Så vi missa starten. Så vi bestämde oss för att äta istället. Då åt vi på Misbah, den indiska restaurangen som ligger på Meloneras stranden. Det var lika gott som vanligt! Var där tills dom stängde vid elva, sen åkte vi hem och sov.