Ögonbryn.

Idag gick jag upp lite tidigare och körde ett tabata pass på morgonen. Det var skönt. Sen mötte jag Frida 09.00 och så tog vi direkt taxi till Playa del Inglés. Och idag var faktiskt finaste dagen på länge! Typ 25 grader och strålande sol. Men det blåste jätte jätte mycket. Men vi la oss faktiskt i en varsin solstol och på både lång och kortsidan vid solstolarna så hade dom satt upp vindskydd typ. Så de blåste knappt nånting när man låg ner i solstolarna. Jätte skönt var det! Så vi låg och stekte. Kan inte beskriva med ord hur mycket jag älskar att bara ligga på stranden, inte göra nånting och ba steka. As skönt. Och Frida är likadan, älskar också solen, så det är ju passande att vi va lediga samtidigt haha! Vid tolv åt vi lunch på en restaurang på stranden. Åt en ceasarsallad, helt ok men inte särskilt mycket kyckling. Sen efter lunchen la vi oss på stranden igen. Båda somna hehe. Sen vaknar jag av att Frida hostar som en galning, haha! Då har de blivit ännu mer storm och blåser ännu mer så hon fick in massa sand i munnen. Och min rygg var helt täckt med sand asså. Men vi låg kvar en liten stund men sen gick det inte längre. Kom upp hur mycket sand som helst. Så vi gick därifrån och duscha vid strand duschen. Sen satte vi oss på en bar vid stranden och tog en varsin drink. Det var mysigt, satt mitt i solen och där blåste det inte så mycket. Vid tre tog vi taxi från stranden till San Agustin shopping center, där frisören ligger. Den heter Elisa Hair Studio och det är flera som rekommenderat den. Typ chefen på Bravo Tours och även hon som jobbar på Clinica Roca som är det sjukhuset vi har samarbete med. Det är två tjejer som jobbar på Elisa, en svensk och en norsk. Så man kan prata svenska med dom och det är skönt. Lättare att förklara då hur man vill ha det. Men idag skulle jag ju bara fixa ögonbrynen så inte värsta grejen. Hon noppa dom, tog lixom håret utanför och forma till dom. Sen färga hon dom mörkbrunt, som jag ville ha det. Så det blev bra! Blev som det brukar. Efter att hon fixat mina ögonbryn så satt jag och vänta på Frida som klippte sig. Hon klippte av en hel del av sitt långa hår och det blev så snyggt! Blev jätte fint verkligen. Sen styla dom det jätte snyggt också. Så det blev bra. Båda är mycket nöjda. Dock är de ju lite dyrare på denna salong om man jämför med helt spanska salonger. Nästan Sverige priser typ. Betalade 19 euro för att fixa brynen. Men det kanske är värt de, när man kan prata svenska och vet att det verkligen blir bra lixom. Så kanske kommer hit när jag ska klippa mig. Och hon frisören, som heter Elisa då, prata om att hon tyckte att jag skulle passa i kort hår och även färga! Hon tyckte jag skulle passa i samma frisyr som Natalie Portman. Sen tyckte hon jag skulle passa i hårfärgen    mahogny med lite mer brunt i. Sen börja hon prata om också att jag skulle passa i pannlugg, som syrran har. Haha så hon hade många idéer. Skulle kunna tänka mig att klippa lite men inte så kort. Och kanske kan tänka mig att färga...men drygt bara med utväxt sen! Och pannlugg är ju fint, men frågan är om jag skulle passa i de. Men hon sa att jag bara skulle passa i pannlugg om jag färga de. Då skulle luggen bli blank och fin och jag skulle se mer tuff ut. Hon tyckte jag såg så snäll ut nu haha. Men vi får väl se om jag gör nåt överhuvudtaget med håret! Känner inte för det just nu iallafall. Sen prata vi ju lite med Elis allmänt. Och hon har också jobbat som reseguide. Hon hade jobbat för fritte och nå kanadensiskt företag. Men hon sa de att hon har ju aldrig jobbat som guide på Gran Canaria och då har hon ju aldrig riktigt varit guide, haha! Och folk säger ju det. Att om man inte jobbat som guide på Gran Canaria så har man aldrig varit en riktig guide. Man blir en riktig guide när man jobbat på Gran Canaria. Haha och det är många som sagt det också! Inte bara hon, haha. Så kanske bra att jag börjar som guide här, så blir jag en "riktig" guide direkt haha. Aja efter klippningen så tog vi taxi hem. Var hemma vid halv sex. Då duscha jag. Sen gick jag ner till vår restaurang för att wifia lite och fixa med datan. Sen gick jag hem igen och bytte om och fixa mig. Sen mötte jag dom andra tjejerna och vi åkte till restaurangen som vi skulle ha middag på. Nu har dom gått igenom deras företag för förklarat vad dom gör och vi väntar just nu på maten. Får se om vi åker hem direkt efter maten eller tar en drink ute. Imorgon börjar jag 09.00. Har HT då.