Nyhet.

Idag har det varit riktigt fullt upp. Börja med att jag blev väckt av att servicen ringde. Så jag fixa med den. Sen gick jag ut på en promenad på en timme. Det var skönt! Hade mina nya springskor på mig också som jag fick av mamma och pappa när jag var i Sverige. Så snällt av dom! Skorna var jätte sköna och framförallt väldigt snygga, som ni ser på bilden hehe. När jag kom hem igen åt jag kvarg med bär och sen åkte vi iväg till vischan. Så hade vi upphämtning där 12.25. Sandra följde ju med och studda mig också. Så kom vi till flygplatsen. Och det gick snabbt för alla att checka in. Sen gick vi ner på arrival. Och allt gick väldigt smidigt! Fick bussar direkt, gästerna kom ut fort från bagage utlämning och vi hade alla bussar på A. Dessutom så hade vi bara 80 gäster som ankom. Så det gick väldigt smidigt och snabbt! Dom landa 14.50 och vi lämnade flygplatsen redan vid 15.20, så det gick väldigt fort! Så hade jag arrival transfer. Först i Maspalomas, sen Playa Ingles och sen vischan. Så hoppade vi av på ett hotell i Taurito där bilen stod. Sen behövde jag och Sandra åka till ett hotell i Puerto de Mogán för att skriva biljett. Sen åkte vi till kontoret. Och då kaosa servicen ut. Så hade massor att göra. Ringa samtal hit och dit, skicka sms, skriva loggar, skriva in utflykter med mer. Och jag var helt slut! Så trött efter hela dagen, första arbetsdagen och det hände så mycket. Och servicen som har varit så lugn hela veckan, kaosa ut så fort jag fick den. Men men så kan det vara. När jag var klar med allt på servicen så hade jag möte med Sofia igen, angående samma sak som var igår. Och hör och häpna...jag ska till Fuerteventura på fredag! Det är nämligen så att hon som är destinationschef på Fuerteventura nu ska åka hem till Sverige om några veckor och sen åka direkt till sin nya destination. Så då har dom bara två guider där, som är ganska nya. Så dom behövde förstärkning. Och då hade dom på huvudkontoret tänkt på mig. Dom sa att jag är ju favorit guiden på GC och att jag är så noggrann osv, så dom ville att jag skulle åka dit. Så dom ville att jag skulle åka till Fuerteventura och träffa den som är DM där, sen att hon ska lära mig allt som jag ska göra osv och sen att jag i princip ska ta över lite när hon åker. Jag kommer inte riktigt att arbeta som en destinations chef då hon som är det nu kommer att förbereda massa för mig. Men jag kommer ha lite mer ansvar och översikt och se till att allt flyter på och blir gjort. Ska dessutom då stänga ner destinationen. Och när Sofia sa detta igår så blev jag jätte glad. Att dom på huvudkontoret tänkt på mig och ville att jag skulle åka. Sofia sa att hon ville inte att jag skulle åka, för hon ville ha kvar mig på GC. Men att det är en stor möjlighet för mig. Och även om det inte är helt som destinationschef så är jag ändå där och nosar och kommer ha mer ansvar osv. Så jag blev jätte glad av dom varma orden om mig, både från huvudkontoret och Sofia. Sen kände jag också att det skulle bli en utmaning och möjlighet för mig att åka till Fuerteventura. Dessutom älskar jag att resa runt och jag har aldrig varit på den ön. Så då får jag även upptäcka ett nytt ställe. Så igår sa jag ja till denna förfrågan och sa att jag ville åka dit. Sen idag hade Sofia fått lite mer information och även ett datum på när jag skulle åka dit. Och jag ska åka redan på fredag! Alltså 24/3. Så redan på fredag kommer jag att åka till Fuerteventura. Så kommer jag att ha ungefär två veckor tillsammans med hon som är destinationschef där nu för att lära upp mig. Sen åker hon och jag stannar kvar. Dom sista gästerna åker från Fuerteventura den 17de april, och jag åker tillbaka till GC den 18de april! Sen har jag i princip 4 dagar på GC innan våra sista gäster åker hem den 22 april. Så det blev väldigt mycket information och väldigt snabba ryck! Att jag redan åker på fredag lixom. Men det är bara kul tycker jag! Skönt att komma ifrån GC lite och roligt att som sagt få se en annan ö. Men lite nervös är jag ju, jag har ju aldrig stängt ner en destination och jag har ju hittills bara jobbat som en "vanlig" guide. Men jag ser som sagt detta som en utmaning och det kommer nog gå bra! Så jag och Sofia hade möte angående detta och efter mötet gick jag hem. Så jag var hemma vid 20.30! Så sent. Och när jag kom hem berättade jag för Janni om att jag skulle till Fuerteventura. Jag hade inte berättat för någon av dom andra tjejerna om mitt första möte med Sofia. Jag hade tänkt att göra det på mötet på fredag, men nu när det visa sig att jag ska åka redan på fredag så hinner jag ju inte berätta på mötet! Så jag berätta allt detta för Janni och hon blev jätte glad för min skull. Men sen insåg vi att vi kommer inte ses något mer. Janni har redan fått datum på när hon åker till sin nästa destination. Så fredagen blir sista gången vi ses, för när jag kommer tillbaka 18de så har hon redan lämnat. Och vi insåg att vissa av dom andra tjejerna kanske jag inte heller kommer träffa. Dom vet inte när dom ska åka än, men det kan ju hända att dom redan åkt när jag kommer tillbaka. Så då blev det lite sorgligt också helt plötsligt! Men jag ångrar ju ändå inte att jag tackade ja till Fuerteventura, absolut inte. Men bara lite sorgligt ändå att jag inte kommer se vissa av tjejerna något mer. Så efter att jag berättar det för Janni så gick vi in till Thea och Frida och jag berättade det för dom. Så då bestämde vi också att vi skulle äta ute imorgon allihopa. Min sista kväll imorgon innan jag åker, och min sista kväll med några av tjejerna. Så vi ska ha som en liten hejdå middag. Efter att jag berättar detta för Thea och Frida så gick jag ner till vår restaurang för att jag skulle boka flygbiljetter till Fuerteventura. Jag kunde inte göra det på kontoret för hade inte mitt pass då. Men så jag bokade flygbiljetterna på datan på restaurangen. Så jag åker som sagt till Fuerteventura på fredag 20.20. Det tar bara typ 40 minuter att flyga dit, så det är skönt! Sen bokade jag även flygbiljett tillbaka till GC, så jag lämnar Fuerteventura den 18de 18.10. Känns helt sjukt att jag ska lämna GC och vara borta 3 veckor och några dagar, för att sedan komma tillbaka och bara hinna vara här nån dag innan vi stänger här med. Så jag har ju i princip gjort klart min säsong på GC! Känns helt galet. Men som sagt även väldigt kul att få åka iväg och upptäcka lite nytt och lära mig lite nytt. Det känns jätte bra faktiskt, även om det är väldigt snabba puckar haha. Så idag har varit en väldigt intensiv, lång dag. Mycket som hänt och mycket information. Knappt hunnit andas. Nu är klockan över tio och jag måste sova. Imorgon har jag och Sandra pick-up på kontoret 07.45. Jag ska ju hålla utflykt hela dagen imorgon! Så ska Sandra följa med och studda också. Väldigt intensiva dagar här in i det sista på Gran Canaria.