Musslor.

I tisdags gick vi upp lite tidigare och så gick vi ut och sprang. Sprang den vanliga rundan ner vid Gruz. Så vi sprang 11 kilometer. När vi kom hem duscha vi osv sen åt vi kvarg med müsli. Efter det kollade vi lite på en film, sen hade jag möte. Micaela kom hem till oss så hade vi mötet hemma. Gick igenom schema och transfer osv. Efter mötet fixa jag lite på datan och sen åt jag kvar med müsli igen. Efter det skjutsade Caroline oss till det hotell där vi skulle hoppa på transfer bussen. Så höll jag departure transfer, det gick smidigt. När jag kom till flygplatsen hjälpte jag alla att checka in och sen gick vi till arrival. Så tog vi emot alla gäster. Och det var inte många! Hade jätte få ankommande från Göteborg. Men det gjorde att allt gick väldigt smidigt, så skönt. Plus att vi då bara hade en transfer buss. Så när alla gäster kommit åkte Caroline iväg med arrival bussen och jag och Linda körde hem. Så kom hem väldigt bra i tid! Väl hemma så kollade vi lite på ett Game of Thrones avsnitt, sen sov vi. På onsdagen gick jag upp vid 04:30. Sen skjutsade Linda oss till de hotell där jag skulle hoppa på departure bussen. Så åkte jag med bussen till flygplatsen och höll departure transfer igen. På flygplatsen tog vi emot alla och sen åkte jag iväg med arrival transfer. Även flygplatsen på onsdagen gick väldigt smidigt faktiskt! Hoppade av på sista hotell stoppet och sen gick jag till ett av våra andra hotell där jag mötte upp resten av tjejerna och så åt vi frukost på hotellet. Efter frukosten åkte vi hem igen. Så gick jag ut och sprang. Blev vanliga rundan, så 11 kilometer. Och det var jobbigt! Var så varmt. Blev så törstig också. Men det gick väl bra ändå. När jag kom hem så körde jag ett tabata pass och sen duscha jag. Efter det hade jag lite tid att vila. Så sov i typ en timme. Sen körde vi hemifrån. Skjutsade först Linda till det hotellet som hon skulle ha IT på och sen åkte jag till hotellet där jag skulle ha IT, i Mlini. Kom inte så många gäster, typ bara 10 stycken. Men det var mysigt! Tycker att IT är mycket roligare och mysigare när det är så få gäster. Då får man bättre kontakt med dom tycker jag. Så jag berättade lite om våra utflykter, vår service och om närområdet. Sen bokade jag in massa utflykter. När jag var klar åkte jag och hämtade upp Linda igen så åkte vi hem. Väl hemma bytte jag om och sen gick vi ner till Gamla Stan. Så gick vi till Tiger Burgers. Ett snabbmat ställe i Gamla Stan som Caroline pratat om och sagt att det är så gott. Där tog jag en kyckling wrap, och ja det var jätte gott verkligen! Dom har både burgare, wraps och korv. Väldigt nice ställe. Efter det så gick vi vidare och tog lite drinkar. Sen gick vi hem igen och sov. På torsdagen blev jag upphämtad av Micaela vid 08:40. Så skjutsade hon mig till mitt första HT. Satt där ett tag och sen åkte vi mot Cavtat. Så släppte jag av Micaela på kontoret och sen åkte jag till mina två andra HT. Och det gick bra. Träffade bara trevliga gäster. Efter sista HT åkte jag till kontoret och där gjorde jag välkomstbrev inför ankomsten på lördag och sen skrev jag lite på testamentet. Vid två kom Caroline tillbaka till kontoret så då åkte vi ner till Cavtat och åt lunch. Blev vanliga sandwich stället men jag tog en burrito för första gången. Var väl inte så mycket att hänga i julgran kanske, men helt ok. Vi tog en lång lunch och sen åkte jag och Caroline till Dubrovnik. Så släppte hon av mig hemma. Jag bytte om och så och sen gick vi ner till Gamla Stan för att äta middag. Testade då musslor för första gången! Och det var faktiskt gott, speciellt eftersom musslorna var i en vitvinsås med vitlök. Dom har inte så mycket vitlök här annars i sina maträtter så det var mumsigt. Sen gick vi till en vinbar och drack lite vin och sen gick vi och tog lite drinkar. Efter det gick vi hem igen och kollade klart på Game of Thrones avsnitten och sen sov vi. Idag var jag ledig men vi gick upp tidigt ändå. Så städade jag hemma och hängde tvätt osv. Sen gick vi ner mot Gamla Stan och satte oss på en restaurang som ligger lite utanför Gamla Stan. Där åt vi frukost. Ett väldigt fint ställe faktiskt! Ni ser den på bilden ovan. Sen gick vi till Gamla Stan och gick omkring där och så gick vi till DM och handla lite. Sen gick vi hem igen. Fixade lite med datan och sen skjutsade jag han till flygplatsen. Efter det stannade jag till i Cavtat på vägen hem. Så gick jag ut och sprang det spåret som vi hittade tidigare. Blev en löprunda på 13,60 kilometer. Och det gick faktiskt bra! Var lite orolig att det skulle vara för varmt då klockan var 13:00, men det tycker jag inte att det var. Vi har ju haft jätte höga temperaturer hela veckan med upp till 37 grader, men det känns som att idag så har de gått ner lite. Så vi har kanske runt 30 grader. Plus att när man springer spåret så är det även en hel del skugga och de blåste lite. Så det gick bra gjorde det! Efter löprundan sprang jag tillbaka till bilen och så stannade jag till på Lidl på vägen hem för att handla lite. Nu har jag precis kommit hem och har fixat med tvätten och så.