Muchachos.

Härom veckan var jag på heldagsutflykt till Roque the Los Muchachos som är högsta punkten här på ön. På vägen dit hade vi ett litet toalett och utsikts stopp där man hade fin vy över byarna i de området. Vårt nästa stopp var på en marknad! Och den var över förväntan. En inomhus marknad som kändes väldigt lokal! De fanns kött, grönsaker, bakelser, dryck, smycken, kläder, magneter, koppar med mer! Två speciella saker de hade på marknaden var mandelkaka och även juicen gjord på färska sockerrör. Så vi testade juicen, och den var så god! Fanns i tre olika smaker lime, passion och apelsin. Supergott var det! Marknaden var inte så jätte stor så vi hade stopp där i cirka 30 minuter. Sen åkte vi vidare till vårt lunch stopp. På lunchen fick vi bröd, soppa, kanarisk potatis, mojosås, kyckling och kött. Väldigt gott var det! Som sagt saknat spansk mat. Och speciellt då potatisen och mojo såsen! Efter restaurangen tog vi oss uppåt genom serpentinvägen och kom till slut upp till Roque de Los Muchahos. Där uppe på berget så finns det även massa observatorier där astronomer håller till. Förutom det så är det då fin utsikt därifrån. Där uppe fick vi fri tid i 30 minuter. Så då gick jag ut på en liten promenad stig för att se utsikten. Tyvärr kunde man inte se någon utsikt då det var så mycket moln, men samtidigt var detta ändå häftigt! Känns ju lite mystiskt och sagolikt att gå bland alla moln. Och det kan bli rätt häftiga bilder. Så ni ser nog på bilderna ovan när vi gick där bland alla moln. Efter Roque de Los Muchahos så påbörjades resan till hotellen igen. På vägen dit stannade vi en sista gång på ett café för toalett stopp. Sen var vi tillbaka på hotellet vid sju. Så en fin heldagsutflykt! Väldigt mysig marknad och roligt att även få komma upp på högsta toppen.